Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

НАЗК розпочало вилучення з Реєстру порушників відомостей, строк зберігання яких минув

21.07.2025

17 липня набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» від 17.06.2025 № 4496 (далі - Закон № 4496). 

Цим законом статтю 59 Закону України «Про запобігання корупції» доповнено частиною четвертою, що встановлює строки зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі – Реєстр порушників). 

З урахуванням зазначених законодавчих змін НАЗК розпочало вилучення з Реєстру порушників відомостей, строк зберігання яких минув. Наразі в Реєстрі міститься понад 55 тис. записів про фізичних та юридичних осіб, внесених туди через вчинені ними порушення. 

Вилучення відомостей про притягнутих до адміністративної відповідальності

Відомості про осіб, притягнутих до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, відтепер зберігаються у Реєстрі порушників протягом року. Загальна кількість записів про такі правопорушення в реєстрі станом на 17 липня 2025 року склала 34 064. 

Вилучення таких даних здійснюватиметься поступово у порядку черговості, починаючи з записів, внесених у Реєстр порушників раніше. Вилучення з реєстру усіх записів, щодо яких є відповідні підстави станом на 17 липня 2025 року, заплановано завершити до 31 грудня 2025 року. Вилучення таких відомостей з реєстру здійснюватиметься на основі наявних у ньому даних, звернення до НАЗК для цього не потребується.

Вилучення відомостей про притягнутих до кримінальної відповідальності

Вилучення відомостей про осіб, які були притягнуті до кримінальної відповідальності (станом на 17 липня 2025 року у Реєстрі порушників є 18579 таких записів), здійснюватиметься за умови зняття чи погашення судимості за вчинення відповідного корупційного правопорушення на підставі заяви особи, відомості про яку містяться в Реєстрі порушників.

Заява про вилучення даних з Реєстру порушників складається у довільній формі із зазначенням персональних даних заявника (ПІБ, дата та місце народження, РНОКПП).

До заяви має бути доданий витяг про відсутність чи наявність судимості, сформований в інформаційно-аналітичній системі «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» Міністерства внутрішніх справ. Витяг має бути сформований не пізніше одного місяця від дати направлення заяви про вилучення відомостей з Реєстру порушників.

Заяви про вилучення відомостей з Реєстру порушників можливо направляти НАЗК поштою та на електронну адресу: info@nazk.gov.ua.

Вилучення відомостей про притягнутих до дисциплінарної  відповідальності

Вилучення з Реєстру порушників відомостей про осіб, які притягнуті до дисциплінарної відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією (наразі у реєстрі 2 708 таких записів),  Законом № 4496 не передбачено.

Разом з тим, НАЗК вважає за можливе вилучати такі відомості з реєстру після спливу одного року з дня накладення дисциплінарного стягнення, спираючись на положення    ч. 1 ст. 151 Кодексу законів про працю України. З метою унормування порядку вилучення таких даних з Реєстру порушників НАЗК найближчим часом будуть затверджені зміни до Положення про нього.

Вилучення з Реєстру порушників даних про осіб, притягнутих до дисциплінарної відповідальності за вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, наявних у ньому станом на 17 липня 2025 року, здійснюватиметься за наявності відповідних підстав поступово до 31 грудня 2025 року у порядку черговості, починаючи від записів, внесених у Реєстр порушників раніше. Вилучення таких відомостей з реєстру здійснюватиметься на основі наявних у ньому даних, звернення до НАЗК для цього не потребується.

Особливості проведення спеціальних перевірок у зв'язку зі змінами

При проведенні спеціальної перевірки НАЗК перевірятиме:

  • наявність в Реєстрі порушників даних про кандидата на посаду;
  • наявність підстав для вилучення з Реєстру порушників відомостей про кандидата на посаду.

Результати спеціальної перевірки надаватимуться її ініціатору лише після вилучення даних про кандидата на посаду з Реєстру порушників (за наявності для цього підстав). 

Водночас, при проведенні спеціальних перевірок будуть враховуватись положення ч. 2 ст. 19 Закону України “Про державну службу”, якими встановлено обмеження строком на три роки для вступу на державну службу для осіб, підданих адміністративному стягненню за правопорушення, пов’язане з корупцією. Відповідні відомості НАЗК надаватиме ініціатору спеціальної перевірки незалежно від наявності/відсутності відомостей про кандидата на посаду в Реєстрі порушників. 

Вплив змін на проведення публічних закупівель

Звертаємо увагу, що обмеження щодо участі в процедурах публічних закупівель, передбачене п. 5 ч. 1 ст. 17 Закону України “Про публічні закупівлі”, не залежить від наявності даних про особу в Реєстрі порушників та діє безстроково. Тобто особа, будь-коли притягнута до відповідальності за корупційні чи пов'язані з корупцією правопорушення, ніколи не зможе брати участь в тендерах. 

https://nazk.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Внесено зміни до граничних сум витрат на придбання автомобілів, меблів та іншого обладнання
Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови від 04.04.2001 р. № 332 «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державн...
30.06.2025
Право матері, яка має двох дітей віком до 15 років, на соціальну відпустку під час простою
У Кодексі законів про працю України, також у Законі України «Про відпустки» закріплено право одного з батьків на додаткову соціальну відпустку. Так, ст. 182-1 Кодексу законів про працю України, ч. 1 ст. 19 Закону України «Про відпустки» передбачено, які батьки мають право на...
04.06.2025
Мінсоцполітики розширює можливості створення та покращення робочих місць для людей з інвалідністю
Уряд розширює можливості для працевлаштування людей з інвалідністю. Зокрема, вдосконалюється система сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. Також розширюється можливість використання коштів від сплачених роботода...
Нове
21.07.2025
Чи є відповідальним за сплату ПДФО працедавець, який застосовував податкову соціальну пільгу без отримання від працівника заяви про її застосування?
Відповідно до п.п. 169.2.1 п. 169.2 ст. 169 розд. IV Податкового кодексу України податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Податкова соціальна пільга починає застосовувати...
21.07.2025
Будьте обачними: шахраї маскуються під ініціативу «Пакунок школяра»
До уваги батьків майбутніх першокласників!  У мережі шириться нова шахрайська схема під виглядом допомоги «Пакунок школяра»: зловмисники розсилають повідомлення про нібито початок виплати та збирають банківські дані батьків.  Офіційно повідомляємо: ініціатива наразі ще тестує...
21.07.2025
Лист НАДС: Щодо преміювання державних службовців
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ   ЛИСТ від 10.07.2025 № 6237/10.3-25    НАДС в межах повноважень розглянув Ваше звернення та повідомляє.   Відповідно до частини третьої статті 13 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну ...