Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як впровадження єдиної інформаційної системи соціальних послуг вплине на роботу громад з ВПО

28.09.2022 29 0 0

З 1 жовтня в Україні запрацює єдина інформаційна система соціальних послуг, яка дає можливість оперативно реагувати на потреби внутрішньо переміщених осіб. Кожен переселенець зможе отримувати послуги за місцем свого фактичного перебування.

Про це повідомила в ході інформаційної сесії «Особливості надання муніципальних послуг органами місцевого самоврядування в умовах воєнного стану» для представників громад Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей Світлана Сельдіна, радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Запорізькій області.

«Ця система створює належні умови для надання та отримання соціальних послуг, дає можливість централізувати призначення, нарахування та виплати для ВПО, що значно прискорить отримання допомоги та вирішення проблемних питань переселенців», - зазначила експертка.

Під час воєнного стану в сфері надання муніципальних послуг постійно відбуваються зміни. Експерти U-LEAD ознайомили фахівців громад з основними новаціями в сфері освітніх, медичних, культурних, адміністративних і соціальних послуг.

Під час розгляду блоку про адміністративні послуги учасники зазначили, що кількість послуг в Центрах надання адміністративних послуг практично не змінилася, при цьому збільшилася кількість звернень громадян. Це пояснюється тим, що громади приймають вимушених переселенців і, відповідно, люди звертаються за довідками та послугами.

Світлана Сельдіна зазначила, що окрім отримання адміністративних послуг безпосередньо в ЦНАПах є можливість отримувати їх за допомогою електронного сервісу Дія, який системно розширює спектр послуг.

«Наприклад, на період воєнного часу Мінцифри створило єДокумент, який містить дані паспорту та картки платника податків. Під час евакуації люди не завжди мають при собі необхідні документи, а такий цифровий документ автоматично підтягується в застосунку Дія і його можна показувати представникам поліції та бійцям тероборони на блокпостах, щоб підтвердити особу», - розповіла експертка.

Вона ознайомила учасників інформаційної сесії з сервісами Дії, які були впроваджені після 24 лютого. Зокрема йшлося про можливість отримати в додатку Дія пенсійне посвідчення, посвідку на проживання, документи англійською, шеринг авто, послугу єМалятко, допомогу по безробіттю та статус безробітного, сервіси на платформі «єДопомога» та інші.

«Команда Мінцифри попри повномасштабне вторгнення продовжує створювати нові сервіси та послуги в застосунку Дія, яким вже користується понад 18 мільйонів українців», - зазначила Світлана Сельдіна.

«Під час інформаційної сесії ми ставили за мету дати відповідь учасникам на найпоширеніші питання, що стосуються муніципальних послуг. Наші мешканці, наші люди, наші внутрішньо переміщені особи потребують надання адміністративних послуг, і тому не можемо ми обходити стороною ці питання. Адже від спокійного якісного надання послуг залежить моральний стан людей, з якими ми працюємо. Тобто все повинно бути чітко спокійно, врівноважено і давати людям надію, що все буде добре», - підкреслила Тетяна Бордюг, керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Запорізькій області.

https://decentralization.gov.ua

Коментарі до матеріалу