Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як діяти роботодавцю в разі отримання е-лікарняного

22.06.2021

Поступово Україна переходить на автоматичне формування електронних лікарняних (далі – е-лікарняний) замість видання паперових (наказ МОЗ від 01.06.21 р. № 1066). Перехідний період триватиме із червня до серпня цього року, однак уже зараз багато роботодавців починають працювати з електронною версією звичних лікарняних. Як і паперові, е-лікарняні є підставою для надання працівникам допомоги з тимчасової втрати працездатності, а також допомоги по вагітності та пологах.

Як відбувається проходження е-лікарняного в установі для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі?

Якщо стосовно страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний. Повідомлення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua).

Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду в день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття, а в разі декретних – одразу після створення. На призначення працівнику допомоги відведено не більше ніж 10 календарних днів із дня закінчення періоду дії е-лікарняного. Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).

Кадрова служба або відповідальна особа кадрової служби визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за кошти роботодавця та Фонду соціального страхування (далі – ФСС). Ця інформація (за бажанням або визначенням роботодавця) формується у паперовому або електронному вигляді.

Е-лікарняний, відомості про страховий стаж та кількість днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соціального страхування установи (далі – комісія). Комісія продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління ФСС від 19.07.18 р. № 13 (див. за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958640). Рішення про призначення або відмову в призначенні допомоги комісія (уповноважений) передає до бухгалтерії установи.

Бухгалтерія розраховує суму допомоги на підставі е-лікарняного (за необхідності – його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого). Цей розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді (за рішенням роботодавця) та відображається в бухгалтерських проведеннях.

Заява-розрахунок заповнюється та подається до відділення ФСС за місцем обліку не пізніше 5 робочих днів із моменту прийняття комісією (уповноваженим) рішення про призначення допомоги. Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.

Роз’яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення (загальне): http://www.fssu.gov.ua/fse/control/ma....

Роз’яснення щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/ma....

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.02.2025
Відпустки без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області провели інформаційний семінар в одній із районних адміністрацій Запоріжжя.  Серед ключових питань було надання відпусток без збереження заробітної плати. Інспектори роз’яснили, що, відповідно до статті 12 Закону України &...
14.02.2025
Президент підписав закон про продовження строку для проходження ВЛК обмежено придатними
Президент підписав Закон України від 12.02.2025 р. № 4235-IX  (законопроєкт № 12457) щодо обов’язковості проходження громадянами України, які були визнані обмежено придатними до військової служби, повторного медичного огляду та визначення кінцевого строку його проведення. Згідно із ...
25.02.2025
Лист МОУ: Щодо правомірності відмови військовослужбовцям у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛИСТ від 20.02.2025 р. № 220/13/ВихЗПІ/152 У відповідь на Ваш запит на публічну інформацію щодо правомірності відмови у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою. Щодо ...
Нове
09.05.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (05.05.2025 - 09.05.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   НАЗК запустило новий онлайн-курс «Запитай уповноваженого!» Цей курс створено на основі реальних запитів та проблем, з якими стикаються службовці у питаннях декларування, конфлікту інтересів, викривання корупції тощо. Порядок підтвердження періодів ...
09.05.2025
Як неприбуткова організація може отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ
Як неприбуткова організація (представник неприбуткової організації чи уповноважена особа) може отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Витяг), та чи може отримати Витяг в паперовому вигляді, якщо запит на його отримання надіслано через Електронний кабінет? Відпов...
09.05.2025
Натуральна благодійна допомога у період воєнного стану: чи включається до оподатковуваного доходу?
Із 16 березня 2025 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України, передбачені Законом України від 25 лютого 2025 року № 4254-ІХ. Метою нововведень є стимулювання благодійної діяльності під час воєнного стану, зокрема — уточнення податкового статусу допомоги у негрошовій (натуральн...