Щодо переваг використання електронних сервісів
Управління електронних сервісів нагадує, що у цей складний час платники мають змогу дистанційної комунікації в режимі on-line з органами державної податкової служби, не виходячи з дому, зокрема, надання податкової звітності в електронному вигляді до територіальних органів Головного управління ДПС у Харківській області та здійснення електронного листування за умови наявності ключа електронного підпису.
Наразі функціонує та постійно вдосконалюється з боку Державної податкової служби України безкоштовний сервіс «Електронний кабінет» – сервіс, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС та платників податків у режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення. Увійти до «Електронного кабінету» можна за адресою http://cabinet.tax.gov.ua, або використовуючи відповідний режим «Електронний кабінет» на вебпорталі ДПС України за адресою http://tax.gov.ua.
Вхід до особистого кабінету здійснюється платником при наявності кваліфікованого електронного підпису (КЕП), який можна отримати у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).
Наразі безкоштовно кваліфіковану електронну довірчу послугу можна отримати, звернувшись до Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби України, Міністерства внутрішніх справ України, ПриватБанку, Міністерства цифрової трансформації України (застосунок «Дія»). Інші надавачі довірчих послуг надають послуги (електронний підпис) на платній основі.
Звертаємо увагу, що отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу (тобто кваліфікований електронний підпис – КЕП) можна у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП) за вибором платника.
На даний час найбільш затребуваними режимами безкоштовного сервісу «Електронний кабінет» ДПС України є:
- режим «Облікові дані платника» – надає можливість перегляду власних облікових даних платника, зокрема, щодо видів діяльності, банківських рахунків, об’єктів оподаткування, дані про реєстрацію платником єдиного податку, платником ПДВ, платником ЄСВ, відомості про ПРРО/РРО тощо;
- режим «Введення звітності» – надає можливість подання податкових декларацій (тільки для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців) до територіальних органів ДПС в електронному вигляді, перегляд квитанцій про результати автоматичної обробки направленого документа звітності;
- режим «Стан розрахунків з бюджетами» – надає можливість перегляду наявних у платника карток особових рахунків в режимі реального часу в розрізі сум нарахувань, сплати пені, застосованих штрафних санкцій, переплати чи податкового боргу;
- режим «Листування з органами ДПС» – здійснення офіційного листування з органами ДПС України з питань оподаткування; реалізовано на виконання п.42.4 Податкового кодексу України. Слід зауважити, що цей режим не використовується для надсилання податкової звітності (яка потребує направлення електронного документу у чітко встановленому структурованому форматі XML), використовується тільки для направлення листів довільної форми у форматі сканованого документа PDF.
- режим «ЕК для громадян» – дозволяє отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію в електронній формі, внести зміни до ідентифікаційного коду (реєстраційний номер облікової картки платника податків – РНОКПП) громадянина шляхом надання форми №5ДР або отримати новий ідентифікаційний код на дитину одним з батьків шляхом надання форми №1ДР;
- режим «Допомога» – містить детальні інструктивні матеріали щодо використання можливостей кожного з доступних режимів сервісу та покрокові дії користувача;
- тощо.
Висловлюємо подяку платникам, які використовують систему електронного звітування та у теперішній час надають перевагу форматам дистанційної комунікації.
https://kh.tax.gov.ua
Коментарі до матеріалу