Ревізія оборотних та необоротних активів
Із цієї консультації ви дізнаєтеся: якими нормативними документами керується ревізор під час перевірки, на що саме звертає увагу та які документи перевіряються особливо ретельно.
Під час ревізії оборотних та необоротних активів ревізор перевіряє повноту оприбуткування та збереження майна, цільового використання та обґрунтування вибуття майна та запасів бюджетної установи. При цьому він керується такими нормативними документами:
- НП(С)БОДС 121, 122, 123;
- наказом Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130 «Про затвердження Типових форм обліку та списання запасів бюджетних установ та інструкції про її складання» (далі – Наказ № 130);
- наказом Мінфіну від 17.06.15 р. № 572 «Про затвердження Типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» (далі – Наказ № 572);
- наказом Мінфіну від 08.09.17 р. № 755 «Про затвердження Типових форм, меморіальних ордерів, інших облікових регістрів суб’єктів державного сектора та порядку їх складання» (далі – Наказ № 755);
- наказом Мінфіну від 13.09.16 р. № 818 «Про затвердження Типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектора та порядку їх складання» (далі – Наказ № 818);
- Порядком визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженим постановою КМУ від 22.01.96 р. № 116;
- Порядком бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженим наказом Мінфіну від 02.04.14 р. № 372;
- Порядком проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженим постановою КМУ від 20.04.06 р. № 550;
- Порядком проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами, затвердженим постановою КМУ від 01.08.13 р. № 631;
- Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.07 р. № 1314 (далі – Порядок № 1314);
- Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879);
- Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11);
- Методичними рекомендаціями зі співставлення субрахунків бухгалтерського обліку та перенесення залишків, затвердженими наказом Мінфіну від 21.12.16 р. № 1127.
Під час ревізії повноти оприбуткування, стану збереження та використання придбаних (безплатно отриманих) нематеріальних активів, основних засобів (далі – ОЗ), інших необоротних активів та запасів перевіряють меморіальні ордери № 4, № 6, № 9–13 (їх типові форми затверджено Наказом № 755).
Процес перевірки вищевказаних документів складається із 7 етапів. Розглянемо докладно кожний з них.
Спочатку ревізор з’ясовує, чи всі ОЗ, товарно-матеріальні цінності (далі – ТМЦ) закріплено за матеріально відповідальними особами (далі – МВО) та чи є наказ керівника установи про їх призначення.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року