У трудовій книжці немає записів про роботу: чи потрібна довідка ПФУ для визначення страхового стажу?
25.09.2015 2065 0 0
Необхідно оплатити листок непрацездатності, але виникли запитання щодо страхового стажу працівника. За даними трудової книжки, він не працював із лютого 2011-го по квітень 2015 року. Чи можна лише на підставі записів у трудовій книжці вважати, що страховий стаж для нарахування допомоги з непрацездатності у нього менше 6 місяців за останні 12 місяців? Чи слід запросити довідку форми № ОК-7?
Страхувальник (установа) повинен розраховувати страховий стаж працівника для оплати днів тимчасової непрацездатності на підставі довідки за формою № ОК-7, наданої органом ПФУ (лист ФСС з ТВП від 05.06.15 р. № 5.2-32-946).
Проте самостійно отримати таку довідку ви можете лише за період роботи працівника у вашій установі. А за період, коли він не працював у вашій установі, довідку за формою № ОК-7 можуть дати тільки йому самому. Працівник має особисто звернутися до органу ПФУ, пред’явивши паспорт, довідку органу доходів і зборів про присвоєння реєстраційного номера або свідоцтво про загальнообов’язкове соціальне страхування чи пенсійне посвідчення за місцем проживання (п. 3 розд. ІІІ Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного со-ціального страхування, затвердженого постановою правління ПФУ від 18.06.14 р. № 10-1).
Нагадаємо, що територіальні органи ПФУ зобов’язані безплатно надавати на вимогу застрахованих осіб інформацію, що міститься на їх персональних облікових картках у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру (п. 4 ч. 1 ст. 141 Закону від 08.07.10 р. № 2464-VI). Тому відмовити в наданні такої інформації вони можуть тільки в тому разі, коли в Держреєстрі відсутні персоніфіковані дані про застраховану особу.
У разі якщо за даними персоніфікованого обліку в 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку ЄСВ сплачено менше ніж за 6 місяців, розмір допомоги з тимчасової непрацездатності в розрахунку на місяць обмежується розміром мінімальної зарплати, установленої в місяці настання страхового випадку (ч. 4 ст. 19 Закону від 23.09.99 р. № 1105-XIV).
Отже, якщо ваш працівник:
- не підтвердить наявність у нього 6-місячного страхового стажу в 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку довідкою за формою № ОК-7 – ви маєте виходити з відомостей у трудовій книжці. Якщо ж працівник пізніше надасть довідку з ПФУ про наявність у нього 6-місячного страхового стажу, сума допомоги підлягає перерахунку. Такий варіант пропонує ФСС з ТВП у листі від 07.05.15 р. № 5.2-32-823 для схожої ситуації;
- надасть довідку за формою № ОК-7, яка свідчить про наявність у нього 6-місячного страхового стажу в 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку – ви по-винні нараховувати допомогу з непрацездатності на підставі даних такої довідки.
Коментарі до матеріалу