У консультації «Виплати надбавок працівникам рад: від А до Я» йдеться про порядок та умови встановлення працівникам рад та їх виконкомів надбавок за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи. Ця консультація допоможе визначитись стосовно правомірності їх виплати у найвищих розмірах, передбачених урядовим рішенням.
Нагадаємо, що надбавки, передбачені пп. «в» пп. 1 п. 2 постанови КМУ від 09.03.06 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі – Постанова № 268), а саме за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, установлюються до посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та надбавки за вислугу років, і розміри їх можуть бути такими: до 50 % чи до 100 % (абзац другий пп. «в» пп. 1 п. 2 Постанови № 268).
У підвищених розмірах (тобто до 100 %) надбавка встановлюється очільникам рад та їх виконкомів, керівним працівникам і спеціалістам департаментів, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів установлюється, якщо вони:
Звертаємо увагу, що службовцям рад та їх виконавчих органів ця надбавка в таких розмірах не може бути встановлена, оскільки до їхніх посадових обов’язків виконання вищезгаданої роботи не входить. Тобто про надбавки для них у розмірі вище ніж 50 % посадового окладу з урахуванням надбавки за вислугу років ітися не може.
Отже, надбавка в розмірі до 100 % може бути встановлена керівникові чи спеціалістові, до посадових обов‘язків та функціональних завдань яких належить здійснення розробки проектів нормативно-правових актів (далі – НПА) або їх експертиза. Подекуди працівники можуть і розробляти згадані проекти, і експертувати документи, однак це здійснюється окремими структурними підрозділами та окремими працівниками (наприклад, юридичною службою).