Голів рад обрано: як це оформлюється та які виплати належать тим, хто припинив повноваження
14.01.2016 269 0 0
Восени було обрано голів рад областей, районів, міст, районів у містах, а також сільських, селищних голів та старост. Претендентами на такі керівні посади були громадяни різних професій, різного соціального статусу. Зокрема, серед обраних осіб є і молодь, і люди поважного віку. Тож розглянемо, як документально оформлюється обрання на посади та на які матеріальні виплати обрані особи можуть розраховувати, у тому числі після припинення своїх повноважень.
Недавні місцеві вибори було проведено за процедурами, визначеними новоприйнятим Законом від 14.07.15 р. № 595-VIII «Про місцеві вибори» (далі – Закон № 595). Цим же Законом ухвалено зміни до ч. 6 ст. 108 Бюджетного кодексу в частині, що стосується джерел фінансування проведення виборів, а саме на сьогодні – це обсяги субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Порядок розподілу цих обсягів субвенції визначається нормами розд. Х Закону № 595.
На виконання Закону № 595 та інших законів наказом Центрвиборчкому від 02.10.15 р. № 381 затверджено Роз‘яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ (далі – Роз‘яснення № 381), у якому деталізуються процедури обрання та оформлення на посади цих осіб.
Тож протягом не більш ніж п’яти днів із дня встановлення результатів виборів сільська, селищна, міська територіальна виборча комісія (далі –ТВК) спочатку на підставі складеного нею протоколу про результати виборів голів відповідних рад приймає рішення про визнання голови обраним. Протягом цього ж періоду ТВК офіційно оприлюднює результати виборів, про що публікується в місцевих ЗМІ. Далі ця ж комісія має проінформувати про такі результати раду на її першому пленарному засіданні (п. 4, 12 ст. 88 Закону № 565). Таке оприлюднення слугуватиме підставою для звільнення обраної особи з попередньої роботи (посади), яку вона займала до обрання на посаду голови або ж старости.
Водночас не пізніше дня оприлюднення письмово (рекомендованим листом, телеграмою, факсограмою, телефонограмою) повідомляється і сам колишній кандидат, обраний на посаду. Тож обраний голова, староста повідомляються про таке обрання врученням йому копії рішення ТВК щодо обрання.
Оскільки обрана на посаду особа обов‘язково має бути зареєстрована ТВК (ст. 89 Закону № 565), їй протягом 20 днів із дня офіційного оприлюднення результатів виборів, серед інших документів, слід подати до ТВК копію заяви про припинення дії іншого представницького мандата (звісно, якщо на цей мандат особа має право і він у неї є). У Роз‘ясненні № 381 зазначено про необхідність подання в такому разі копії трудової книжки із записом про звільнення з роботи (посади).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року