Визначаємо розмір зарплати вчителя-логопеда
Ситуація із практики
При закладах загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) та дошкільної освіти (далі – ЗДО) працюють логопедичні пункти для надання допомоги дітям із вадами мовлення. Розглянемо, як визначити норму годин роботи вчителя-логопеда в логопедичному пункті та розмір його заробітної плати.
Орган державного управління освітою за логопедичним пунктом закріплює шкільний заклад, у якому має бути початкових класів не менш як 20, у сільській місцевості – не менш як 4, і дошкільні заклади незалежно від кількості дітей.
На логопедичні пункти зараховують учнів із різними відхиленнями мовленнєвого розвитку, виявленими вчителем-логопедом під час логопедичного обстеження, яке проводиться з 1 до 30 вересня та з 1 до 30 травня.
Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття (Положення про логопедичні пункти системи освіти, затверджене наказом Міносвіти від 13.05.93 р. № 135, далі – Положення № 135). Заняття з кожною групою дітей проводять три рази на тиждень (через день).
Тривалість логопедичних занять для кожної групи – одна академічна година (45 хв.). Підготовка до занять, робота з документами проводиться вчителем-логопедом у позанавчальний час.
Згідно з п. 3.6 Положення № 135 для вчителів-логопедів логопедичних пунктів чинним законодавством передбачено певні переваги. Це стосується, насамперед, тривалості робочого часу та щорічної чергової відпустки.
Під перевагами у визначенні тривалості робочого часу вчителів-логопедів логопедичних пунктів слід розуміти його скорочену тривалість.
Основними нормативними документами, за якими здійснюється оплата праці педагогічних працівників, до яких належать учителі-логопеди та завідувачі логопедичними пунктами, є:
- наказ МОН від 26.09.05 р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (далі – Наказ № 557);
- Інструкція про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затверджена наказом Міносвіти від 15.04.93 р № 102 (далі – Інструкція № 102).
Згідно з нормами пп «а» п. 64 Інструкції № 102 ставки заробітної плати вчителям-логопедам, які працюють у навчальних закладах, до яких відповідно до ст. 9 Закону від 13.05.99 р. № 651-XIV «Про загальну середню освіту» належать загальноосвітні, спеціальні, загальноосвітні школи-інтернати, виплачуються, як і всім іншим учителям, за 18 годин викладацької роботи на тиждень.
Для завідувачів логопедичних пунктів норма годин на ставку становить 20 годин (пп. «в» п. 64 Інструкції № 102), таку саму норму годин на ставку передбачено й для вчителів-логопедів ЗДО.
З огляду на те що робота вчителя-логопеда спрямована на корекцію мовлення в дітей та усунення цієї вади для подальшого повноцінного навчання та розвитку дитини в будь-якому навчальному закладі, ставка заробітної плати цього працівника в логопедичному пункті, так само як і в школі-інтернаті для дітей, які потребують корекції фізичного та(або) розумового розвитку, має підвищуватися на 25 % (абзац четвертий п. 29 Інструкції № 102).
Також згідно із чинним законодавством на вчителів-логопедів логопедичних пунктів поширюються умови оплати праці вчителів спеціальних шкіл-інтернатів, які є загальноосвітніми навчальними закладами.
Учителям-логопедам ЗДО підвищення до ставки зарплати нараховується в розмірі 20 % відповідно до п. 28 Інструкції № 102.
Ставки зарплати педагогічних працівників логопедичних пунктів, до яких належать завідувачі логопедичних пунктів, учителі-логопеди, установлюються відповідно до п. 6 Наказу № 557 і становлять (див. табл. 1).
Таблиця 1
(грн)
Тарифний розряд |
Розміри ставок станом на 01.09.19 р. |
|
визначені |
збільшені на 10 % згідно з Постановою № 22 |
|
1 |
2 |
3 |
10-й |
3 496,00 |
3 845,60 |
11-й |
3 784,00 |
4 162,40 |
12-й |
4 073,00 |
4 480,30 |
13-й |
4 361,00 |
4 797,10 |
14-й |
4 649,00 |
5 113,90 |
Зверніть увагу! Якщо працівникові належить підвищення, зокрема за роботу в певних типах закладів, педагогічні звання тощо, то суму таких підвищень слід визначати від схемного посадового окладу, ставки заробітної плати, установлених згідно з Наказом № 557.
Учителю-логопеду логопедичного пункту ставку заробітної плати виплачують за 3 години педагогічної роботи на день (18 годин на тиждень) (пп. «є» п. 64 Інструкції № 102).
Зазначені працівники отримують підвищення, доплати і надбавки, передбачені педагогічним працівникам згідно із чинним законодавством. Найбільш поширеними серед них є надбавка за вислугу років, престижність праці, підвищення за роботу в певних типах закладів, педагогічні звання тощо.
Приклад. Складові й розрахунок заробітної плати
Учителю-логопеду логопедичного пункту встановлено на 2019–2020 навчальний рік 22 години педагогічного навантаження. За результатами атестації цьому працівнику присвоєно вищу кваліфікаційну категорію (14-й тарифний розряд за ЄТС) та педагогічне звання «старший учитель». Стаж педагогічної роботи – 19 років Надбавка «за престижність праці» – 30 %.
Розрахунок зарплати покажемо в табл. 2.
Таблиця 2
(грн)
Складові заробітної плати |
Розрахунок |
Ставка зарплати (14-й тарифний розряд, вища кваліфікаційна категорія) |
4 649,00 |
Підвищення за звання «старший учитель» – 10 % (постанова КМУ від 20.04.07 р. № 643, пп. «д» п. 24 Інструкції № 102) |
4 649,00 х 10 % = 464,90 |
Підвищення за роботу з дітьми, які потребують корекції мовлення |
4 649,00 х 25 % = 1 162,25 |
Підвищення за постановою КМУ від 11.01.18 р. № 22 – 10 % |
4 649,00 х 10 % = 464,90 |
Ставка зарплати з урахуванням підвищень (п. 34 Інструкції № 102) |
4 649,00 + (464,90 х 2) + 1 162,25 = |
Зарплата за години педнавантаження (п. 68 Інструкції № 102) |
(6 741,05 х 22) : 18 = 8 239,06 |
Надбавка за вислугу років (п. 1 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 31.01.01 р. № 78) |
8 239,06 х 20 % = 1 647,81 |
Надбавка за «престижність» праці (постанова КМУ від 23.03.11 р. № 373) |
8 239,06 х 30 % = 2 471,70 |
Усього заробітна плата на місяць |
8 239,06 + 1 647,81 + 2 471,70 = |
Обчислена таким чином заробітна плата вноситься до тарифікаційного списку.
Додамо, що під час зимових канікул учитель-логопед обстежує стан писемного мовлення учнів перших класів за прописами та зошитами, розробляє необхідну наочність, відвідує колег для обміну досвідом роботи, проводить консультації з батьками, бере участь у педагогічних і методичних заходах міста та школи.
Коментарі до матеріалу