Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто вважається обслуговуючим персоналом у держслужбі?

12.05.2016

Законом від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) регулюються не лише відносини, пов‘язані із проходженням держслужби, а й робота інших осіб, зарахованих до штату держоргану. Серед таких осіб – працівники, на яких покладено функції з обслуговування. Ця категорія працюючих безпосередньо не виконує надані повноваження із виконання завдань та функцій певного держоргану (ст. 3 Закону № 889). На них не поширюється дія цього Закону, тобто вони не є держслужбовцями.

Правила, за якими визначаються переліки «обслуговуючих» посад у держорганах, затверджено Постановою № 271, що коментується. Перелік таких посад визначається керівником держслужби у відповідному держоргані згідно із затвердженими Постановою № 271 критеріями.

У Постанові № 271 чітко зазначено, що такими критеріями є зміст і характер виконуваної роботи, зокрема із забезпечення належних умов функціонування держоргану.

Звертаємо увагу: згідно з п. 4 ст. 3 Закону № 889 держоргани зобов‘язані погодити зазначені переліки посад із Нацдержслужбою чи з її відповідними територіальними підрозділами. Тому найперше, що необхідно зробити керівникові держслужби в умовах дії Закону № 889, це визначитись, які саме структурні підрозділи та працівники виконуватимуть функції держави, а на яких покладатимуться «обслуговуючі» функції. Такій роботі передує підготовка проекту розпорядчого документа цього органу щодо структури та співвідношення посад держслужбовців та «обслуговуючих» працівників, який і буде підґрунтям для визначення переліку.

Претендентами на віднесення до «обслуговуючих» посад є підрозділи держоргану (або окремі працівники), які виконують: роботи з ремонту та обслуговування будинків; документальне забезпечення та діловодство; комп‘ютерне забезпечення та набір тексту; виконання функцій секретаря, стенографіста; ведення архіву, бібліотечне обслуговування; матеріально-технічне та господарське забезпечення.

Також Постановою № 271 передбачено, нормами яких документів слід керуватись при визначенні переліку. Серед них: методичні рекомендації; кваліфікаційні характеристики; посадові інструкції; а також нормативні документи щодо визначення вимог до змісту і характеру виконуваної за посадою роботи, вимоги до напряму підготовки (отримання професії, спеціальності) та інші, розроблені та затверджені держорганами, на яких це покладено (зокрема, Нацдержслужбою, Мінсоцполітики). Наприклад, якщо до складу апарату міськдержадміністрації входить сектор документального забезпечення керівника, то є всі підстави віднести посади працівників сектора (включаючи завідувача сектора) до посад працівників із обслуговуючими функціями, а не до держслужбовців, якими вони були до 01.05.16 р. Тоді радимо переглянути посадові інструкції таких працівників і виключити з них положення про виконання такими працівниками керівної та організаційної роботи, підготовки проектів локальних розпорядчих документів держоргану та інших завдань, що покладаються на держслужбовців. Водночас слід доповнити відповідними положеннями посадові інструкції держслужбовців, на яких покладатиметься виконання згаданих функцій.

Нагадаємо: посадові інструкції затверджуються в держорганах відповідно до Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого наказом Нацдержслужби від 13.09.11 р. № 11.

Звертаємо увагу: згідно з Постановою № 271 керівники та заступники керівників самостійних структурних підрозділів держорганів не відносяться до посад працівників, які виконують функції з обслуговування.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
15.09.2025
Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?
За чиєю адресою – роботодавця чи працівника – сплачувати податки, якщо співробітники працюють віддалено? У статті пояснимо, як визначити місце сплати зарплатних податків у таких ситуаціях. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб’єкта господарювання працюють в...
10.09.2025
Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. Працівник відмовляється від відрядження: чи можливо Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. 1. Він належить до категорії працівників, яких заборонено направ...
02.09.2025
Заповнюємо нову форму списків персонального військового обліку
У статті детально роз’яснюємо, як заповнювати оновлену форму списків персонального військового обліку, та наводимо зразок заповненого списку. Постановою КМУ від 30.07.2025 № 916 було внесено зміни до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та ...
Кращі матеріали