Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто вважається обслуговуючим персоналом у держслужбі?

12.05.2016

Законом від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) регулюються не лише відносини, пов‘язані із проходженням держслужби, а й робота інших осіб, зарахованих до штату держоргану. Серед таких осіб – працівники, на яких покладено функції з обслуговування. Ця категорія працюючих безпосередньо не виконує надані повноваження із виконання завдань та функцій певного держоргану (ст. 3 Закону № 889). На них не поширюється дія цього Закону, тобто вони не є держслужбовцями.

Правила, за якими визначаються переліки «обслуговуючих» посад у держорганах, затверджено Постановою № 271, що коментується. Перелік таких посад визначається керівником держслужби у відповідному держоргані згідно із затвердженими Постановою № 271 критеріями.

У Постанові № 271 чітко зазначено, що такими критеріями є зміст і характер виконуваної роботи, зокрема із забезпечення належних умов функціонування держоргану.

Звертаємо увагу: згідно з п. 4 ст. 3 Закону № 889 держоргани зобов‘язані погодити зазначені переліки посад із Нацдержслужбою чи з її відповідними територіальними підрозділами. Тому найперше, що необхідно зробити керівникові держслужби в умовах дії Закону № 889, це визначитись, які саме структурні підрозділи та працівники виконуватимуть функції держави, а на яких покладатимуться «обслуговуючі» функції. Такій роботі передує підготовка проекту розпорядчого документа цього органу щодо структури та співвідношення посад держслужбовців та «обслуговуючих» працівників, який і буде підґрунтям для визначення переліку.

Претендентами на віднесення до «обслуговуючих» посад є підрозділи держоргану (або окремі працівники), які виконують: роботи з ремонту та обслуговування будинків; документальне забезпечення та діловодство; комп‘ютерне забезпечення та набір тексту; виконання функцій секретаря, стенографіста; ведення архіву, бібліотечне обслуговування; матеріально-технічне та господарське забезпечення.

Також Постановою № 271 передбачено, нормами яких документів слід керуватись при визначенні переліку. Серед них: методичні рекомендації; кваліфікаційні характеристики; посадові інструкції; а також нормативні документи щодо визначення вимог до змісту і характеру виконуваної за посадою роботи, вимоги до напряму підготовки (отримання професії, спеціальності) та інші, розроблені та затверджені держорганами, на яких це покладено (зокрема, Нацдержслужбою, Мінсоцполітики). Наприклад, якщо до складу апарату міськдержадміністрації входить сектор документального забезпечення керівника, то є всі підстави віднести посади працівників сектора (включаючи завідувача сектора) до посад працівників із обслуговуючими функціями, а не до держслужбовців, якими вони були до 01.05.16 р. Тоді радимо переглянути посадові інструкції таких працівників і виключити з них положення про виконання такими працівниками керівної та організаційної роботи, підготовки проектів локальних розпорядчих документів держоргану та інших завдань, що покладаються на держслужбовців. Водночас слід доповнити відповідними положеннями посадові інструкції держслужбовців, на яких покладатиметься виконання згаданих функцій.

Нагадаємо: посадові інструкції затверджуються в держорганах відповідно до Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого наказом Нацдержслужби від 13.09.11 р. № 11.

Звертаємо увагу: згідно з Постановою № 271 керівники та заступники керівників самостійних структурних підрозділів держорганів не відносяться до посад працівників, які виконують функції з обслуговування.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
Нове
24.10.2025
Чи обов’язково оформлювати виплату лікарняних протоколом комісії із соціального страхування?
Відповідаємо на запитання, чи обов'язково оформлювати виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності протоколом комісії із соціального страхування.  Практична ситуація  Чи передбачено на сьогодні обов’язкове створення на підприємстві комісії із соціального страхування для ухвалення...
23.09.2025
Середня зарплата для оплати часу відрядження
У статті розповімо, як оплатити дні відрядження та розрахувати середню зарплату для проведення такої оплати. У разі направлення працівника у відрядження йому оплачують весь час, коли він виконував службове завдання. Але для оплати днів відрядження слід розрахувати два показники: середню зарплату та ...
22.09.2025
Порядок розрахунку середньої зарплати за два місяці
Оплата за середнім заробітком, обчисленим виходячи з виплат за останні два місяці, застосовується досить широко. Зокрема, за таким механізмом оплачують час відряджень, переведень, увільнення від роботи з різних підстав, вимушеного прогулу тощо. Розрахунок має низку особливостей та нюансів, які ми і ...
Кращі матеріали