Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Закупівля шляхом укладання прямих договорів: чи складати додаток до річного плану?


Бюджетна установа здійснює закупівлі не через систему ProZorro, а шляхом укладання прямих договорів. Чи обов’язково складати за такими закупівлями додаток до річного плану та оприлюднювати його в системі ProZorro?


Якщо замовник проводить допорогові закупівлі не через електронну систему закупівель ProZorro, а шляхом укладення прямих договорів, то за такими закупівлями замовник має скласти, затвердити та оприлюднити додаток до річного плану закупівель. А чому так, аналізуємо далі.

Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) публічна закупівля – це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, установленому цим Законом.

У визначенні терміна «публічна закупівля» наведено скорочену його назву, яка надалі вживається в Законі № 922, а саме: «публічна закупівля (далі – закупівля)...». Тому якщо ми перейдемо до ч. 1 ст. 2 Закону № 922, де говориться про допорогові закупівлі, то побачимо вживання зазначеного скорочення – «закупівлі». Тобто термін «закупівля» (а отже, «публічна закупівля») законодавець вживає стосовно як надпорогових закупівель, так і допорогових.

При цьому бачимо, що нині Закон № 922 частково поширюється на допорогові закупівлі, тобто певний порядок здійснення саме таких закупівель прописано в Законі № 922. Яких саме випадків це стосується, ми знайдемо в ч. 1 ст. 2 Закону № 922. Насамперед, це обов’язкове дотримання принципів публічних закупівель, можливість закуповувати через ProZorro, навіть якщо вартісний поріг закупівлі менший, ніж установлено законом для проведення процедур публічних закупівель, та обов’язкове оприлюднення звіту про укладені договори в разі укладення таких договорів без застосування ProZorro та якщо очікувана вартість такого предмета закупівлі дорівнює/перевищує 50 тис. грн.

Отже, доходимо висновку, що допорогова закупівля – це також публічна закупівля.

Якщо ми звернемо увагу на назву ст. 4 Закону № 922 – «Планування закупівель та інші передумови здійснення процедур закупівель», то зрозуміємо, що в цій статті йдеться про планування загалом закупівель, тобто публічних закупівель, до яких ми відносимо й допорогові закупівлі. Однак у змісті статті в частині допорогових закупівель ідеться лише про строк оприлюднення додатка та не визначено, у яких саме випадках та яким чином він складається. Тож далі звернемось до наказу Мінекономрозвитку від 22.03.16 р. № 490 (далі – Наказ № 490), яким затверджено форми документів у сфері публічних закупівель. Так, п. 2 Наказу № 490 передбачено, що додаток до річного плану закупівель, до якого вноситься інформація про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому ч. 1 ст. 2 Закону № 922, складається за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель.

Отже, незалежно від того, як замовник проводитиме допорогові закупівлі – через ProZorro чи шляхом укладання прямих договорів, він має обов’язково скласти за такими закупівлями та затвердити додаток до річного плану, а також оприлюднити його у ProZorro у строк, установлений у ч. 1 ст. 4 Закону № 922: протягом 5 календарних днів із дня затвердження додатка.

Варто зазначити, що нині законодавство у сфері публічних закупівель не визначає, що додаток до річного плану закупівель є невід’ємною частиною самого річного плану. Водночас не встановлено вимог щодо черговості, періодичності оприлюднення додатка. Як бачимо вище, вимоги є лише щодо строку та форми оприлюднення додатка. Тож замовник може не планувати одразу всі річні допорогові закупівлі в додатку, якщо в цьому немає потреби. Можна спочатку спланувати ті закупівлі, у яких існує нагальна потреба та за якими вже треба укладати договори, а потім вносити до додатка інші закупівлі в міру потреби. Зважайте на те, що спочатку закупівля має бути спланована в додатку, а потім уже укладається за цією закупівлею договір.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 2
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
24.01.2023
Держзакупівлі та конфіденційна інформація
Воєнний стан установлює нові правила оприлюднення інформації про закупівлі. Поки діяла постанова КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169), вимоги щодо оприлюднення ...
11.01.2023
У публічних закупівлях скасовано аукціони!
У публічних закупівлях знову новації – згідно з постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495 (далі – Постанова № 1495) скасовано аукціони у процедурі закупівель «відкриті торги». Розглянемо, як це вплине на замовників та яким тепер буде алгоритм проведення відкритих торгів. У публічн...
28.10.2022
Нові умови проведення публічних закупівель на період воєнного стану
За період дії воєнного стану публічні закупівлі постійно зазнавали змін. У ці складні часи здійснювати закупівлі потрібно динамічно, у короткі строки та з урахуванням умов, що диктує війна, зокрема із забезпеченням захищеності замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного ста...
Кращі матеріали