Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Чи від усіх учасників вимагати перераховану за результатами аукціону пропозицію?

У який строк пiсля аукціону замовник має розглянути перераховану пропозицію учасника, який надав за результатами аукціону найнижчу ціну? І взагалі, такий перерахунок слід вимагати від учасника чи вже від переможця? Якщо від переможця, то чи має цей строк дорівнювати тому, що передбачений для надання переможцем документів за ст. 17 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922)?

Насамперед варто розібратися, від кого – учасника чи переможця – замовник може вимагати перераховану цiнoву пропозицію за результатами аукціону.

Як передбачено ч. 4 ст. 28 Закону № 922, після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозицію якого за результатом оцінки визначено найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яку за результатами оцінки визначено найбільш економічно вигідною, згідно із законодавством становить 5 робочих днів (далі – р. д.) із дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Водночас цей строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 р. д. Зауважимо, що в разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник має оприлюднити повідомлення в електронній системі закупівель.

Важливо звернути увагу на те, що законодавець не передбачив, що учасник може додавати ще якісь документи до своєї тендерної пропозиції пiсля закiнчення встановленого строку її подання та розкриття тендерних пропозицій системою електронних закупівель.

Так, відповідно до ч. 5 ст. 25 Закону № 922 учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо їх отримано електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій.

Тож з огляду на зазначене не рекомендуємо вимагати перерахунок ціни від учасника, якщо його ще не обрано переможцем. Адже додавання учасником в систему документів із перерахунком може бути сприйняте контролерами як зміна тендерної пропозиції, оскільки таких документів не було в тендерній пропозиції учасника на момент її розкриття. На перший погляд, це може здатися абсурдним, що потрібно визначати учасника переможцем, не знаючи, чи він правильно приведе у відповідність до аукціонної ціни розрахунок цінової пропозиції.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали