Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи оприлюднювати звіт про укладені договори на закупівлю «секретних» товарів?


Установа уклала «допороговий» договір постачання товарів, закупівля яких становить державну таємницю. Чи потрібно в такому разі оприлюднювати в системі ProZorro звіт про укладені договори? Чи потрібно було планувати таку закупівлю попередньо в додатку до річного плану закупівель?


Публічна закупівля – це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, установленому Законом від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922). Як передбачено ч. 1 ст. 2 Закону № 922, цей Закон застосовується до замовників за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а робіт – 1,5 млн грн.

Кожна публічна закупівля перед її здійсненням має бути запланована в річному плані закупівель або в додатку до нього, залежно від очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, ч. 1 ст. 4 Закону № 922 передбачено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів із дня їх затвердження. У додаток до річного плану закупівель замовники вносять ті закупівлі, очікувана вартість предмета закупівлі яких менша зазначеної вище вартісної межі. Про це сказано і в п. 2 наказу Мінекономрозвитку від 22.03.16 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ № 490).

З огляду на зазначене якщо замовник здійснює саме публічну «допорогову» закупівлю в розумінні Закону № 922, то він передусім повинен її спланувати в додатку до річного плану закупівель та оприлюднити такий додаток.

Як передбачено абзацом четвертим ч. 1 ст. 1 Закону № 922, у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою за вартість, установлену в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до ст. 10 цього Закону.

Отже, якщо замовник здійснює саме публічну «допорогову» закупівлю в розумінні Закону № 922 та проводить її без застосування електронної системи закупівель, тобто укладає «прямий» договір, то він має оприлюднити в системі ProZorro обов’язково Звіт про укладені договори за затвердженою Наказом № 490 формою.

Водночас законодавець передбачив перелік випадків, на які Закон № 922 не поширюється, тобто такі закупівлі не є публічними закупівлями в розумінні Закону № 922. Один із таких випадків згідно із ч. 3 ст. 2 Закону № 922 – якщо предметом закупівлі є, зокрема, товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до Закону від 21.01.94 р. № 3855-XII «Про державну таємницю» (далі – Закон № 3855).

З огляду на зазначене, якщо замовник здійснює закупівлю товарів, які в розумінні Закону № 3855 є державною таємницею, таку закупівлю не потрібно планувати ні в річному плані закупівель, ні в додатку до нього. За таких обставин немає й обов’язку для замовника оприлюднювати звіт про укладені договори в системі ProZorro.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
24.01.2023
Держзакупівлі та конфіденційна інформація
Воєнний стан установлює нові правила оприлюднення інформації про закупівлі. Поки діяла постанова КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169), вимоги щодо оприлюднення ...
11.01.2023
У публічних закупівлях скасовано аукціони!
У публічних закупівлях знову новації – згідно з постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495 (далі – Постанова № 1495) скасовано аукціони у процедурі закупівель «відкриті торги». Розглянемо, як це вплине на замовників та яким тепер буде алгоритм проведення відкритих торгів. У публічн...
28.10.2022
Нові умови проведення публічних закупівель на період воєнного стану
За період дії воєнного стану публічні закупівлі постійно зазнавали змін. У ці складні часи здійснювати закупівлі потрібно динамічно, у короткі строки та з урахуванням умов, що диктує війна, зокрема із забезпеченням захищеності замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного ста...
Кращі матеріали