Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як ліквідувати комітет із конкурсних торгів за відсутності держзакупівель?

У бюджетній установі було створено тендерний комітет, який у подальшому (після внесення змін до законодавства про закупівлі) перейменували на комітет із конкурсних торгів (далі – комітет). Протягом останніх років установа не проводить конкурсні торги через відсутність фінансування та необхідних обсягів закупівель (вартісна межа – понад 100 тис. грн.). Оскільки ні в поточному, ні в наступні роки здійснювати закупівлі не планується, керівництво вирішило ліквідувати комітет. Чи можна це зробити та які юридичні підстави для цього потрібні?

Так, ліквідувати комітет можна. Пояснимо докладніше, як саме це зробити.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» (далі – За-кон № 1197). Його норми поширюються на всіх замовників та закупівлі товарів, робіт і послуг за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування ПДВ), товарів та послуг дорівнює або перевищує 100 тис. грн., а вартість робіт – 1 млн грн. (ч. 1 ст. 2 Закону № 1197).

Для організації та проведення процедур закупівель замовник (генеральний замовник) утворює комітет (п. 1 ст. 11 Закону № 1197). Комітет у своїй діяльності керується положенням про комітет, яке має відповідати вимогам Типового положення про комітет з конкурсних торгів, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.07.10 р. № 916 (далі – Типове положення № 916), а також Законом № 1197 та іншими нормативно-правовими актами (п. 3 Типового положення № 916). Склад комітету та положення про комітет затверджуються рішенням замовника (генерального замовника) (п. 2 ст. 11 Закону № 1197).

Що стосується процедури ліквідації комітету, то ні в Законі № 1197, ні в Типовому положен-ні № 916 про неї не йдеться. Виходячи з мети створення комітету, можна зробити висновок: якщо замовник не проводить конкурсні торги, він може ліквідувати комітет.

З огляду на те що комітет створювався на підставі відповідного розпорядчого акта (рішення замовника), керівник бюджетної установи має право скасувати цей документ таким самим розпорядчим актом (наказом, розпорядженням тощо).

Слід зауважити, що в разі виникнення в бюджетної установи потреби в проведенні закупівель за бюджетні кошти замовник зобов’язаний знову створити комітет. При цьому в положенні про комітет доцільно прописати, за яких умов та яким чином можна його ліквідувати.

Отже, якщо бюджетна установа протягом тривалого часу не здійснює закупівель та не планує їх проведення найближчим часом, комітет можна ліквідувати. Відповідне рішення керівника установи оформляється наказом або іншим розпорядчим документом (див. зразок).


Управління освіти виконавчого комітету

Наказ

м. Київ

13.01.15 р.      № 5

Про ліквідацію комітету з конкурсних торгів

Відповідно до ст. 11 Закону від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель», наказу Мінекономіки від 26.07.10 р. № 916 «Про затвердження Типового положення про комітет з конкурсних торгів» та у зв’язку з відсутністю потреби в проведенні процедур закупівель за бюджетні кошти НАКАЗУЮ:

Ліквідувати комітет із конкурсних торгів управління освіти виконавчого комітету з 15.01.15 р.

Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Керівник управління                                              (підпис)          М. С. Квітень

З наказом ознайомлені:

Голова комітету з конкурсних торгів                   (підпис)          П. М. Дерев’янко

Члени комітету з конкурсних торгів:                   (підпис)          З. І. Костюшко

                                                                       (підпис)          К. С. Майборода

                                                                       (підпис)          С. П. Бешкет

                                                                       (підпис)          Р. В. Іванова

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.12.2025
Ревізія результатів річної інвентаризації
На що звернуть увагу ревізори коли перевірятимуть правильність проведення інвентаризацій розповімо у статті. Із цієї статті ви дізнаєтеся: про етапи ревізії та контролю за дотриманням порядку і законності під час проведення річної інвентаризації та про те, на що саме звертає увагу ревізор. Нормативн...
15.12.2025
Автомобіль під арештом на штрафмайданчику: що з амортизацією?
На автомобіль бюджетної установи в листопаді накладено арешт. Його було вилучено та розміщено тимчасово на штрафмайданчику. Згідно з обліковою політикою установи амортизація нараховується раз на рік. Чи припиняється нарахування амортизації на майно, що було арештоване та не використовується у господ...
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
Нове
24.01.2023
Держзакупівлі та конфіденційна інформація
Воєнний стан установлює нові правила оприлюднення інформації про закупівлі. Поки діяла постанова КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169), вимоги щодо оприлюднення ...
11.01.2023
У публічних закупівлях скасовано аукціони!
У публічних закупівлях знову новації – згідно з постановою КМУ від 30.12.2022 № 1495 (далі – Постанова № 1495) скасовано аукціони у процедурі закупівель «відкриті торги». Розглянемо, як це вплине на замовників та яким тепер буде алгоритм проведення відкритих торгів. У публічн...
28.10.2022
Нові умови проведення публічних закупівель на період воєнного стану
За період дії воєнного стану публічні закупівлі постійно зазнавали змін. У ці складні часи здійснювати закупівлі потрібно динамічно, у короткі строки та з урахуванням умов, що диктує війна, зокрема із забезпеченням захищеності замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного ста...
Кращі матеріали