Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Додаткові обов’язки для тендерного комітету: чи можливо?

04.09.2019 1060 0 0

Ситуація із практики

Керівник замовника хоче покласти на тендерний комітет (далі – ТК) повноваження щодо здійснення допорогових закупівель – як проведення цих закупівель через електронну систему закупівель ProZorro, так і добір контрагентів для укладення договорів без застосування ProZorro. Однак ТК проти цього. Чи може керівник наказом про затвердження положення про ТК покласти на нього вказані функції?

Як передбачено ч. 1 ст. 11 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), замовник утворює ТК (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб) для організації та проведення процедур закупівель. При цьому склад ТК та положення про ТК затверджуються рішенням замовника (ч. 2 ст. 11 Закону № 922).

Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 ТК – це службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно з цим Законом.

Зауважимо, що наказом Мінекономрозвитку від 30.03.16 р. № 557 затверджено Примірне положення про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб). Цим документом визначено правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності ТК та уповноваженої особи (осіб), а також їхні права, обов’язки та відповідальність. Метою створення ТК є організація та проведення процедур закупівель на засадах колегіальності та неупередженості.

Отже, з огляду на зазначене, законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає повноважень ТК щодо проведення допорогових закупівель.

Для здійснення допорогових закупівель керівник замовника може визначити відповідальну особу (осіб). Такою особою (особами) можуть бути й ті особи, які входять до складу ТК, проте займатися допороговими закупівлями вони будуть не як члени ТК, а як посадові (службові) особи, відповідальні за організацію та здійснення цих закупівель. У такому разі керівник замовника видає наказ і визначає в ньому осіб, відповідальних за проведення допорогових закупівель.

Також для запобігання порушень положень ч. 7 ст. 2 Закону № 922, яка забороняє умисний поділ предмета закупівлі з метою уникнення проведення відкритих торгів або застосування цього Закону, та з метою дотримання принципів здійснення закупівель, визначених ст. 3 Закону № 922, замовнику варто планувати закупівлі відповідно до вартісних меж, передбачених ч. 1 ст. 2 Закону № 922. Тобто для планування закупівель має бути налагоджена взаємодія між ТК і особою, відповідальною за допорогові закупівлі.

Пам’ятайте, що однією зі складових правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 16414 КУпАП, є здійс­нення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Баланс-Бюджет»

Аргументовані рекомендації, надійні рішення з питань планування, обліку, податків і контролю

4500 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали