Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Запровадження ПЦМ у бюджетному процесі об’єднаних територіальних громад

В умовах обмежених фінансових ресурсів дуже актуальним є досягнення конкретного, бажано довгострокового результату, який максимально відповідає потребам суспільства. Це стає можливим при застосуванні методу бюджетування, орієнтованого на соціально значущий результат, який має бути також досить об’єктивним, вимірюваним і передбачуваним. Відмінною рисою такого методу бюджетування є система оцінки якості бюджетних послуг і результативності бюджетної політики в цілому. У цій консультації ми розглянемо переваги та особливості програмно-цільового методу бюджетування.​

Загальні норми

В Україні метод бюджетування, орієнтований на результат, називають програмно-цільовим методом (далі – ПЦМ).

ПЦМ у бюджетному процесі – це метод управління бюджетними коштами для досягнення конкретних результатів за рахунок коштів бюджету із застосуванням оцінки ефективності використання бюджетних коштів на всіх стадіях бюджетного процесу (ст. 2 Бюджетного кодексу, далі – БК).

Застосування ПЦМ в Україні регламентовано ст. 20 БК, згідно з якою ПЦМ застосовується на рівні державного бюджету та на рівні місцевих бюджетів (за рішенням Верховної Ради АР Крим, відповідної місцевої ради).

ПЦМ на рівні місцевих бюджетів, які мають взаємовідносини з державним бюджетом, застосовується починаючи із складання проектів місцевих бюджетів на 2017 рік (п. 18 Прикінцевих та перехідних положень БК).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали