Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Сплата судового збору бюджетними установами

Постановою Пленуму ВГСУ від 16.12.15 р. № 2 унесено зміни до постанови Пленуму ВГСУ від 21.02.13 р. № 7 та роз’яснено деякі аспекти сплати судового збору, зокрема:

  • господарський суд може самостійно з’ясувати зарахування судового збору до спеціального фонду держбюджету, використовуючи способи, передбачені Господарським процесуальним кодексом (далі – ГПК). Так, у разі необхідності він може отримувати відповідну інформацію від територіальних органів Казначейства, яким судовий збір перераховано від позивача або особи, що подала апеляційну (касаційну) скаргу чи заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами;
  • у разі зменшення розміру позовних вимог зайво сплачена сума судового збору не повертається автоматично, а підлягає поверненню за клопотанням особи, яка його сплатила;
  • сплата судового збору з апеляційної та касаційної скарг на рішення суду здійснюється виходячи з розміру ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви незалежно від того, оскаржується рішення (постанова) суду в цілому чи його частина;
  • перелік підстав повернення судового збору є вичерпним. До таких підстав належить закриття (припинення) провадження, у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях. Ураховуючи спосіб формулювання цього положення, поняття закриття та припинення слід вважати тотожними. При цьому слід враховувати, що в разі припинення провадження у справі в апеляційній або касаційній інстанції з підстав, передбачених п. 1 та 11 ст. 80 ГПК, повертається сума судового збору, сплачена в усіх інстанціях. У разі припинення провадження у справі у зв’язку з відмовою позивача від позову, коли таку відмову прийнято господарським судом, сплачені суми судового збору не повертаються.

У зв’язку з тим що нова редакція ст. 5 Закону від 08.07.11 р. № 3674-VI «Про судовий збір» (далі – Закон № 3674), якою визначено пільги щодо сплати судового збору, діє з 01.09.15 р., судам наголошено враховувати таке:

  • позбавлено пільг щодо сплати судового збору, зокрема, державні органи та органи місцевого самоврядування, відтак у разі подання ними позовних заяв, апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами 01.09.15 р. та в подальшому такі органи зобов’язані сплачувати відповідний судовий збір;
  • у разі подання позовних заяв, апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами з 01.09.15 р. розмір судового збору визначається відповідно до Закону № 3674 (у т. ч. і при поданні скарг і заяв, що подаються у справах, рішення суду першої інстанції у яких прийнято до 01.09.15 р.);
  • розмір судового збору в разі подання апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами, судовий збір за подання позову в яких було сплачено до 01.09.15 р., розраховується виходячи із суми судового збору, сплаченого при поданні позову, цей розмір не підлягає перерахунку відповідно до нових ставок, визначених Зако-ном № 3674. При цьому якщо платник судового збору був звільнений від обов’язку сплачувати судовий збір (до 01.09.15 р.), то в разі подання таких скарг та заяв після зазначеної дати розмір судового збору визначається залежно від ставки судового збору, яку мав би сплатити платник до 01.09.15 р. за відсутності в нього пільги щодо сплати такого збору.

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
27.10.2025
Нові правила розподілу коштів на інвестиційні проєкти та програми: методика від Мінфіну
У статті розглянуто, хто та за якими критеріями розподіляє публічні інвестиції та як проводиться моніторинг їх стану підготовки та реалізації. Наказом Мінфіну від 22.09.2025 № 480 затверджено Методичні рекомендації щодо розподілу коштів місцевого бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвести...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
Кращі матеріали