Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Сплата судового збору бюджетними установами

Постановою Пленуму ВГСУ від 16.12.15 р. № 2 унесено зміни до постанови Пленуму ВГСУ від 21.02.13 р. № 7 та роз’яснено деякі аспекти сплати судового збору, зокрема:

  • господарський суд може самостійно з’ясувати зарахування судового збору до спеціального фонду держбюджету, використовуючи способи, передбачені Господарським процесуальним кодексом (далі – ГПК). Так, у разі необхідності він може отримувати відповідну інформацію від територіальних органів Казначейства, яким судовий збір перераховано від позивача або особи, що подала апеляційну (касаційну) скаргу чи заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами;
  • у разі зменшення розміру позовних вимог зайво сплачена сума судового збору не повертається автоматично, а підлягає поверненню за клопотанням особи, яка його сплатила;
  • сплата судового збору з апеляційної та касаційної скарг на рішення суду здійснюється виходячи з розміру ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви незалежно від того, оскаржується рішення (постанова) суду в цілому чи його частина;
  • перелік підстав повернення судового збору є вичерпним. До таких підстав належить закриття (припинення) провадження, у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях. Ураховуючи спосіб формулювання цього положення, поняття закриття та припинення слід вважати тотожними. При цьому слід враховувати, що в разі припинення провадження у справі в апеляційній або касаційній інстанції з підстав, передбачених п. 1 та 11 ст. 80 ГПК, повертається сума судового збору, сплачена в усіх інстанціях. У разі припинення провадження у справі у зв’язку з відмовою позивача від позову, коли таку відмову прийнято господарським судом, сплачені суми судового збору не повертаються.

У зв’язку з тим що нова редакція ст. 5 Закону від 08.07.11 р. № 3674-VI «Про судовий збір» (далі – Закон № 3674), якою визначено пільги щодо сплати судового збору, діє з 01.09.15 р., судам наголошено враховувати таке:

  • позбавлено пільг щодо сплати судового збору, зокрема, державні органи та органи місцевого самоврядування, відтак у разі подання ними позовних заяв, апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами 01.09.15 р. та в подальшому такі органи зобов’язані сплачувати відповідний судовий збір;
  • у разі подання позовних заяв, апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами з 01.09.15 р. розмір судового збору визначається відповідно до Закону № 3674 (у т. ч. і при поданні скарг і заяв, що подаються у справах, рішення суду першої інстанції у яких прийнято до 01.09.15 р.);
  • розмір судового збору в разі подання апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами, судовий збір за подання позову в яких було сплачено до 01.09.15 р., розраховується виходячи із суми судового збору, сплаченого при поданні позову, цей розмір не підлягає перерахунку відповідно до нових ставок, визначених Зако-ном № 3674. При цьому якщо платник судового збору був звільнений від обов’язку сплачувати судовий збір (до 01.09.15 р.), то в разі подання таких скарг та заяв після зазначеної дати розмір судового збору визначається залежно від ставки судового збору, яку мав би сплатити платник до 01.09.15 р. за відсутності в нього пільги щодо сплати такого збору.

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
22.04.2025
Чи можна надавати щорічну відпустку лише у вихідні дні?
Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у вихідні дні? Чи є це законним? Розглянемо ці питання детально Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у ...
Нове
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
17.12.2024
Держбюджет-2025: функціонування та оплата праці владних органів
Закон від 19.11.2024 № 4059-ІХ «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059) крім деталізації обсягів доходів та видатків наступного року містиmь інші норми щодо держорганів – щодо особливостей їх функціонування в 2025 році, оплати праці персоналу, упорядку...
09.12.2024
Держбюджет-2025: зупинення дії законодавчих норм
Так уже повелося в нашій країні, що спочатку затверджуються численні закони, а згодом з різних причин (найчастіше – через фінансову незабезпеченість) дію окремих норм начебто тимчасово призупиняють. Розглянемо, що передбачають деякі норми ч. 3 Прикінцевих положень Закону від 19.11.2024 № 4059-...
Кращі матеріали