У баку службового автомобіля щодня після закінчення зміни залишається невикористане пальне (бензин). А як обліковувати та списувати бензин, що залишився в баку на кінець місяця? Спробуймо з'ясувати.
Основними первинними документами, на підставі яких списують пальне, є відомість обліку видачі пального та подорожній лист. Крім того, на кожен транспортний засіб складають картку обліку витрачання пального автомобілем та особову картку водія.
У картці обліку витрачання пального вказують фактичну й нормативну витрату пального за кожним подорожнім листом. В особовій картці водія відображають облік фактичного і нормативного витрачання пального за кожним подорожнім листом і підсумовують результати роботи за місяць (економія чи перевитрата).
Особа, відповідальна за облік паливно-мастильних матеріалів (далі – ПММ), заносить підсумкові дані з карток обліку витрат пального за кожним видом пального у зведену відомість обліку витрат ПММ за автомобілями за місяць, яка затверджується головним інженером установи і передається до бухгалтерії. Відомість звіряють із даними про залишки пального в актах зняття залишків пального в баках автомобілів за кожну зміну, а також із даними про фактичне отримання пального водіями і даними звітів матеріально відповідальних осіб за поточний місяць, після чого проводять списання використаного пального на витрати установи.
На кожне перше число місяця проводять інвентаризацію залишків пального в баках автомобілів та оформлюють інвентаризаційний опис.
На підставі актів інвентаризації залишків та звітів про рух пального відповідальна за облік ПММ особа складає звіт про витрати пального за місяць, в якому відображає нормативні та фактичні витрати палива і результат (економія чи перевитрати) проти встановлених норм.