Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Планування видатків на придбання запасів

03.12.2015

 

Питання щодо правильного планування асигнувань для придбання запасів (розподілу витрат за кодами економічної класифікації) та достовірного відображення в бухгалтерському обліку операцій останнім часом набуває все більшої актуальності в усіх установах незалежно від обсягу використання таких запасів (за видами та кількістю). Це пов’язано із запровадженням із 01.01.15 р. Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 «Запаси», затвердженого наказом Мінфіну від 12.11.10 р. № 1202 (далі – НП(С)БОДС 123), відповідно до якого змінилися підходи до визначення первісної вартості запасів, придбаних за плату. Про особливості планування та обліку запасів поговоримо в цій консультації.

Бюджетна установа провадить свою діяльність відповідно до кошторису. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затверджено постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228 (далі – Постанова № 228).

Відповідно до ст. 2 Бюджетного кодексу (далі – БК) та Постанови № 228 кошторис визначено основним плановим фінансовим документом бюджетної установи, яким на бюджетний період установлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.

Реформування системи бухгалтерського обліку в державному секторі відповідно до кращої міжнародної практики вимагає ретельного планування кошторису бюджетної установи. Це обумовлено тим, що первісною вартістю запасів, придбаних за плату, є їх собівартість, до складу якої відносяться витрати, визначені в п. 8 розд. ІІ НП(С)БОДС 123. Тобто більшість із витрат, які за діючою методологією включаються до первісної вартості запасів, придбаних за плату, раніше не включалися до їх первісної вартості, а списувалися на фактичні видатки установи. З огляду на зазначене, особливої актуальності набуває питання розмежування бюджетними установами видатків за економічними характеристиками операцій на стадії складання планових документів, за якими здійснюється їх діяльність. При цьому бюджетні установи керуються нормами Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333 (далі – Інструкція № 333).

Тож давайте разом проаналізуємо відповідність витрат, що входять до складу собівартості запасів, придбаних за плату, кодам КЕКВ (див. табл. 1).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
Нове
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
Кращі матеріали