Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи провадиться оздоровлення дітей за рахунок субвенцій?

Згідно зі ст. 25 Закону від 04.09.08 р. № 375-VІ «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (далі – Закон № 375) державна програма оздоровлення та відпочинку дітей затверджується Кабміном, а аналогічні програми з фінансуванням їх із місцевих бюджетів – органами місцевого самоврядування.

Державна цільова соціальна програма оздоровлення та відпочинку дітей і розвитку мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку на період до 2017 року, Концепцію якої затверджено розпорядженням КМУ від 15.05.13 р. № 549, мала фінансуватися з державного та місцевих бюджетів, а також інших джерел. Проте розпорядженням КМУ від 05.03.14 р. № 71 її виконання достроково припинено.

Як ми вже повідомляли, з 01.01.15 р. Законами від 28.12.14 р. № 79-VІІІ (далі – Закон № 79) та № 80-VІІ (далі – Закон № 80) установлено, зокрема, що статті законодавчих актів, які регулюють витрачання бюджетних коштів за окремими напрямами, мають застосовуватись у порядку та розмірах, установлених Кабміном, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів. Ця норма торкнулася і програм оздоровлення дітей, ухвалених Кабміном. Рішення Кабміну з цього питання на 2015 рік немає, тому державного фінансування програми не буде.

Що стосується органів місцевого самоврядування, то затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад (п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Знаємо, що джерелами для цього можуть бути власні доходи місцевих бюджетів, порядок використання яких передбачається у відповідних програмах. Тому сільська, селищна або міська рада в обсягах цих цільових програм сама ухвалює, за яким порядком здійснюватиметься фінансування програми оздоровлення та відпочинку дітей.

А як бути, якщо для оздоровлення дітей коштів із цих джерел недостатньо? Для цієї мети можуть бути використані такі субвенції: освітня та на підготовку робітничих кадрів. Можливість здійснення таких трансфертів держави місцевим бюджетам з‘явилась після внесення Законом № 79 змін до ст. 97 Бюджетного кодексу (далі – БК). Тож на виконання ст. 1032 і 1033 БК постановами КМУ від 14.01.15 р. № 6 та № 7 і затверджено Порядки, за якими надаються згадані субвенції.

Додамо, що ці субвенції спрямовуються на оплату поточних видатків навчальних закладів відповідних типів (зокрема, шкіл, шкіл-інтернатів, профтехзакладів).

Одним із напрямів поточних видатків відповідно до наказу Мінфіну від 12.03.12 р. № 333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» є видатки за кодом КЕКВ 2700 «Соціальне забезпечення» (пп. 7 пп. 2.5.3 – код 2730 «Інші виплати населенню»), до якого відносяться видатки на оздоровлення дітей. За цим кодом і можливе здійснення оплати путівок на оздоровлення дітей, включаючи сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Отже, за рахунок коштів освітньої субвенції та субвенції на підготовку робітничих кадрів починаючи з 01.01.15 р. можна здійснювати оздоровлення учнів комунальних навчальних закладів органів місцевого самоврядування (шкіл, шкіл-інтернатів, профтехзакладів).

Зазначимо: Казначейство двічі на місяць до 10-го та 25-го числа відповідно до розпису держбюджету в рівних частинах має перерахувати освітню субвенцію обласним, міським, районним та іншим бюджетам місцевого самоврядування (п. 2 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 15.12.10 р. № 1132). Розподіл її здійснюється пропорційно до обсягів субвенції, ухвалених рішеннями відповідних рад про бюджет. Видатки з місцевих бюджетів здійснюються відповідно до розпису місцевого бюджету в порядку, визначеному наказом Мінфіну від 23.08.12 р. № 938.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
Кращі матеріали