Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Об’єднані територіальні громади: мета та основні завдання

03.08.2016

Настав час конкретизації та запровадження передбачених законодавством принципів функціонування місцевого самоврядування. Ідеться про фактичне утворення об‘єднаних територіальних громад (далі – ОТГ), покликаних здійснювати розвиток певних територій шляхом прийняття самостійних владних рішень. Розглянемо засади функціонування ОТГ та завдання, які вони мають виконувати.

Загальні питання ОТГ

Спочатку – екскурс до нормативно-правових засад створення та існування територіальних громад (далі – громада).

Норми ст. 140 Конституції України гарантують самостійність вирішення питань місцевого значення в межах Конституції та законів як права територіальної громади жителів села чи добровільного об‘єднання в сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста. Рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності таких громад, та об‘єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних та обласних рад, є матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування.

Задля виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ громади сіл, селищ, міст на договірних засадах можуть об‘єднувати об‘єкти комунальної власності та кошти бюджетів. Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, здійснює їх фінансову підтримку (ст. 142 Конституції).

Визначила Конституція й виконувані громадами сіл, селищ, міст завдання та повноваження. Серед них такі:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
Кращі матеріали