Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новації у сфері фінансового моніторингу – 2020

З 28.04.20 р. набрав чинності Закон від 06.12.19 р. № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361) із внесеними до нього відповідно до норм Закону від 04.03.20 р. № 524-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції» змінами. Закон № 361 уніс чимало новацій у порядок проведення банківських операцій, відносини суб’єктів первинного фінансового моніторингу між собою та з їх клієнтами у разі здійснення фінансових транзакцій, а також установив більш жорстку відповідальність за порушення у цій сфері.

Закон № 361 визначає фінансовий моніторинг як сукупність заходів, що вживаються суб’єктами фінмоніторингу у сфері запобігання та протидії. Згідно зі ст. 6 цього Закону система фінмоніторингу в Україні є дворівневою та складається з первинного та державного рівнів.

Суб’єктами первинного фінансового моніторингу (далі – СПФМ) є:

  • банки, страховики (перестраховики), страхові (перестрахові) брокери, кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи;
  • платіжні організації, учасники чи члени платіжних систем;
  • товарні та інші біржі, що проводять фінансові операції з товарами;
  • професійні учасники фондового ринку (ринку цінних паперів), крім осіб, які провадять діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку;
  • оператори поштового зв’язку, інші установи, які надають послуги з переказу коштів (поштового переказу) та здійснення валютних операцій;
  • філії або представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, що надають фінансові послуги на території України;
  • спеціально визначені суб’єкти первинного фінансового моніторингу (крім осіб, які надають послуги у межах трудових правовідносин):
    а) суб’єкти аудиторської діяльності;
    б) бухгалтери, суб’єкти господарювання (далі – СГ), що надають послуги з бухобліку;
    в) СГ, що здійснюють консультування з питань оподаткування;
    г) адвокатські бюро, адвокатські об’єднання та адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально;
    ґ) нотаріуси;
    д) СГ, що надають юридичні послуги;
    е) особи, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юрособами;
    є) СГ, що надають посередницькі послуги під час здійснення операцій із купівлі-продажу нерухомого майна, а також СГ, що надають за винагороду консультаційні послуги, пов’язані з купівлею-продажем нерухомого майна;
    ж) СГ, що здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них;
    з) СГ, що надають послуги у сфері лотерей та/або азартних ігор;
  • постачальники послуг, пов’язаних з обігом віртуальних активів;
  • інші юридичні особи, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги.

Суб’єктами державного фінансового моніторингу (далі – СДФМ) є:

  • Національний банк;
  • Міністерство фінансів;
  • Міністерство юстиції;
  • Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку;
  • Міністерство цифрової трансформації;
  • Державна служба фінансового моніторингу.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
17.12.2024
Держбюджет-2025: функціонування та оплата праці владних органів
Закон від 19.11.2024 № 4059-ІХ «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059) крім деталізації обсягів доходів та видатків наступного року містиmь інші норми щодо держорганів – щодо особливостей їх функціонування в 2025 році, оплати праці персоналу, упорядку...
09.12.2024
Держбюджет-2025: зупинення дії законодавчих норм
Так уже повелося в нашій країні, що спочатку затверджуються численні закони, а згодом з різних причин (найчастіше – через фінансову незабезпеченість) дію окремих норм начебто тимчасово призупиняють. Розглянемо, що передбачають деякі норми ч. 3 Прикінцевих положень Закону від 19.11.2024 № 4059-...
Кращі матеріали