Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як запланувати в місцевому бюджеті передання коштів загального фонду до бюджету розвитку?

Доходи загального фонду бюджету сільської ради за прогнозними показниками на 2016 рік становили 4 320 000 грн. Прогнозні видатки загального фонду бюджету на 2016 рік – 1 020 000 грн. Частину запланованих доходів (3 300 000 грн.) буде направлено в бюджет розвитку. Як правильно зафіксувати в рішенні про місцевий бюджет таке передання коштів загального фонду до бюджету розвитку?

Місцеві бюджети є самостійними (п. 3 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу, далі – БК), і органи місцевого самоврядування вправі самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України та самостійно й незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети. Одним із джерел надходжень до бюджету розвитку місцевих бюджетів згідно з ч. 1 ст. 71 БК є кошти, які передаються з іншої частини місцевого бюджету (загального фонду) за рішенням відповідної місцевої ради.

Особливості затвердження місцевого бюджету з дефіцитом або профіцитом визначено ст. 72 БК. Зокрема, ч. 1 цієї статті передбачено, що місцевий бюджет може затверджуватися із профіцитом за загальним фондом у разі спрямування до бюджету розвитку коштів із загального фонду місцевого бюджету та відповідно з дефіцитом за спеціальним фондом (ч. 2 ст. 72 БК).

Отже, при затвердженні місцевого бюджету місцева рада може прийняти рішення стосовно спрямування коштів загального фонду до бюджету розвитку (крім вільного залишку бюджетних коштів). У такому разі бюджет затверджується із профіцитом за загальним фондом місцевого бюджету та з дефіцитом за спеціальним фондом місцевого бюджету.

Типову форму рішення про місцевий бюджет та додатки 1–7 до нього розроблено та доведено Мінфіном у вигляді листа до місцевих органів влади (на виконання ч. 8 ст. 75 БК), зокрема листом Мінфіну від 25.12.14 р. № 31-05110-14-8/32497.

При переданні коштів загального фонду до бюджету розвитку в рішенні про місцевий бюджет зазначається інформація про затвердження загального фонду із профіцитом, а спеціального – з дефіцитом. Сума коштів, які передаються, зазначається в додатку «Джерела фінансування _______ бюджету на 2016 рік» до рішення про місцевий бюджет, який складається за формою, наведеною в додатку 7 до форми типового рішення про місцевий бюджет. У нашій ситуації рішення має містити такі норми:

 «3. Установити профіцит загального фонду сільського бюджету в сумі 3 300 000 грн., напрямом використання якого визначити передачу коштів із загального фонду міського бюджету до спеціального фонду сільського бюджету (бюджет розвитку) згідно з додатком 2 до цього рішення

4. Установити дефіцит спеціального фонду сільського бюджету в сумі 3 300 000 грн., джерелом покриття якого визначити надходження коштів із загального фонду міського бюджету до спеціального фонду міського бюджету (бюджет розвитку) згідно з додатком 2 до цього рішення».

У разі використання вільного залишку бюджетних коштів зміни вносяться виключно шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет за результатами річного звіту про виконання місцевого бюджету.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
27.10.2025
Нові правила розподілу коштів на інвестиційні проєкти та програми: методика від Мінфіну
У статті розглянуто, хто та за якими критеріями розподіляє публічні інвестиції та як проводиться моніторинг їх стану підготовки та реалізації. Наказом Мінфіну від 22.09.2025 № 480 затверджено Методичні рекомендації щодо розподілу коштів місцевого бюджету на підготовку та реалізацію публічних інвести...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
Кращі матеріали