Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як запланувати в місцевому бюджеті передання коштів загального фонду до бюджету розвитку?

Доходи загального фонду бюджету сільської ради за прогнозними показниками на 2016 рік становили 4 320 000 грн. Прогнозні видатки загального фонду бюджету на 2016 рік – 1 020 000 грн. Частину запланованих доходів (3 300 000 грн.) буде направлено в бюджет розвитку. Як правильно зафіксувати в рішенні про місцевий бюджет таке передання коштів загального фонду до бюджету розвитку?

Місцеві бюджети є самостійними (п. 3 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу, далі – БК), і органи місцевого самоврядування вправі самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України та самостійно й незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети. Одним із джерел надходжень до бюджету розвитку місцевих бюджетів згідно з ч. 1 ст. 71 БК є кошти, які передаються з іншої частини місцевого бюджету (загального фонду) за рішенням відповідної місцевої ради.

Особливості затвердження місцевого бюджету з дефіцитом або профіцитом визначено ст. 72 БК. Зокрема, ч. 1 цієї статті передбачено, що місцевий бюджет може затверджуватися із профіцитом за загальним фондом у разі спрямування до бюджету розвитку коштів із загального фонду місцевого бюджету та відповідно з дефіцитом за спеціальним фондом (ч. 2 ст. 72 БК).

Отже, при затвердженні місцевого бюджету місцева рада може прийняти рішення стосовно спрямування коштів загального фонду до бюджету розвитку (крім вільного залишку бюджетних коштів). У такому разі бюджет затверджується із профіцитом за загальним фондом місцевого бюджету та з дефіцитом за спеціальним фондом місцевого бюджету.

Типову форму рішення про місцевий бюджет та додатки 1–7 до нього розроблено та доведено Мінфіном у вигляді листа до місцевих органів влади (на виконання ч. 8 ст. 75 БК), зокрема листом Мінфіну від 25.12.14 р. № 31-05110-14-8/32497.

При переданні коштів загального фонду до бюджету розвитку в рішенні про місцевий бюджет зазначається інформація про затвердження загального фонду із профіцитом, а спеціального – з дефіцитом. Сума коштів, які передаються, зазначається в додатку «Джерела фінансування _______ бюджету на 2016 рік» до рішення про місцевий бюджет, який складається за формою, наведеною в додатку 7 до форми типового рішення про місцевий бюджет. У нашій ситуації рішення має містити такі норми:

 «3. Установити профіцит загального фонду сільського бюджету в сумі 3 300 000 грн., напрямом використання якого визначити передачу коштів із загального фонду міського бюджету до спеціального фонду сільського бюджету (бюджет розвитку) згідно з додатком 2 до цього рішення

4. Установити дефіцит спеціального фонду сільського бюджету в сумі 3 300 000 грн., джерелом покриття якого визначити надходження коштів із загального фонду міського бюджету до спеціального фонду міського бюджету (бюджет розвитку) згідно з додатком 2 до цього рішення».

У разі використання вільного залишку бюджетних коштів зміни вносяться виключно шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет за результатами річного звіту про виконання місцевого бюджету.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
22.08.2025
Ефективний захист фінансових інтересів громади: правові механізми стягнення заборгованості з орендної плати за землю
У статті описано наслідки невжиття заходів щодо погашення заборгованості з орендної плати за землю для посадових осіб, способи захисту інтересів громади та вимоги місцевої ради – орендодавця до орендарів. Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, землі, що належат...
07.08.2025
Як збільшення нормативної грошової оцінки землі сприяє наповненню місцевих бюджетів
У статті на прикладах розповімо про те, нормативна грошова оцінка яких земель збільшує в десятки разів надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету. Надходження від плати за землю, зокрема орендної плати, є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та забезпечення фінансової самодос...
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
Кращі матеріали