Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як запланувати в місцевому бюджеті передання коштів загального фонду до бюджету розвитку?

Доходи загального фонду бюджету сільської ради за прогнозними показниками на 2016 рік становили 4 320 000 грн. Прогнозні видатки загального фонду бюджету на 2016 рік – 1 020 000 грн. Частину запланованих доходів (3 300 000 грн.) буде направлено в бюджет розвитку. Як правильно зафіксувати в рішенні про місцевий бюджет таке передання коштів загального фонду до бюджету розвитку?

Місцеві бюджети є самостійними (п. 3 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу, далі – БК), і органи місцевого самоврядування вправі самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України та самостійно й незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети. Одним із джерел надходжень до бюджету розвитку місцевих бюджетів згідно з ч. 1 ст. 71 БК є кошти, які передаються з іншої частини місцевого бюджету (загального фонду) за рішенням відповідної місцевої ради.

Особливості затвердження місцевого бюджету з дефіцитом або профіцитом визначено ст. 72 БК. Зокрема, ч. 1 цієї статті передбачено, що місцевий бюджет може затверджуватися із профіцитом за загальним фондом у разі спрямування до бюджету розвитку коштів із загального фонду місцевого бюджету та відповідно з дефіцитом за спеціальним фондом (ч. 2 ст. 72 БК).

Отже, при затвердженні місцевого бюджету місцева рада може прийняти рішення стосовно спрямування коштів загального фонду до бюджету розвитку (крім вільного залишку бюджетних коштів). У такому разі бюджет затверджується із профіцитом за загальним фондом місцевого бюджету та з дефіцитом за спеціальним фондом місцевого бюджету.

Типову форму рішення про місцевий бюджет та додатки 1–7 до нього розроблено та доведено Мінфіном у вигляді листа до місцевих органів влади (на виконання ч. 8 ст. 75 БК), зокрема листом Мінфіну від 25.12.14 р. № 31-05110-14-8/32497.

При переданні коштів загального фонду до бюджету розвитку в рішенні про місцевий бюджет зазначається інформація про затвердження загального фонду із профіцитом, а спеціального – з дефіцитом. Сума коштів, які передаються, зазначається в додатку «Джерела фінансування _______ бюджету на 2016 рік» до рішення про місцевий бюджет, який складається за формою, наведеною в додатку 7 до форми типового рішення про місцевий бюджет. У нашій ситуації рішення має містити такі норми:

 «3. Установити профіцит загального фонду сільського бюджету в сумі 3 300 000 грн., напрямом використання якого визначити передачу коштів із загального фонду міського бюджету до спеціального фонду сільського бюджету (бюджет розвитку) згідно з додатком 2 до цього рішення

4. Установити дефіцит спеціального фонду сільського бюджету в сумі 3 300 000 грн., джерелом покриття якого визначити надходження коштів із загального фонду міського бюджету до спеціального фонду міського бюджету (бюджет розвитку) згідно з додатком 2 до цього рішення».

У разі використання вільного залишку бюджетних коштів зміни вносяться виключно шляхом внесення змін до рішення про місцевий бюджет за результатами річного звіту про виконання місцевого бюджету.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
17.12.2024
Держбюджет-2025: функціонування та оплата праці владних органів
Закон від 19.11.2024 № 4059-ІХ «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059) крім деталізації обсягів доходів та видатків наступного року містиmь інші норми щодо держорганів – щодо особливостей їх функціонування в 2025 році, оплати праці персоналу, упорядку...
09.12.2024
Держбюджет-2025: зупинення дії законодавчих норм
Так уже повелося в нашій країні, що спочатку затверджуються численні закони, а згодом з різних причин (найчастіше – через фінансову незабезпеченість) дію окремих норм начебто тимчасово призупиняють. Розглянемо, що передбачають деякі норми ч. 3 Прикінцевих положень Закону від 19.11.2024 № 4059-...
Кращі матеріали