Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Дохідна частина бюджетів органів місцевого самоврядування: методологія

Тетяна Грищук

04.09.2017 422 0 0

Економічні перетворення в Україні безпосередньо пов’язані з удосконаленням бюджетної системи. Бюджетна система України є найбільш реформованою галуззю, а подальший розвиток місцевих бюджетів фактично гальмується відсутністю відповідних змін в інших секторах. Періодичність бюджетного процесу зумовлює зацікавленість постійно бути «на хвилі» необхідних управлінських рішень, удосконалюючи багаторазово повторювані операції до автоматизму. Водночас формуванням бюджетів мають займатися фахівці з відповідною кваліфікацією та досвідом. Для дієвого впливу на місцевий розвиток та якість життя у громаді потрібно володіти особливостями бюджетної системи, формування та витрачання бюджету.

Законодавчі норми

Бюджетна система України, яка є сукупністю державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного та адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права.

Бюджетний кодекс (далі – БК) окремо визначає поняття «бюджети місцевого самоврядування». Тобто кожна територіальна громада села, селища, міста, об’єднана територіальна громада (далі – ОТГ) самостійно формує та використовує фінансові ресурси для забезпечення власних завдань та функцій протягом бюджетного року.

Основою бюджетного законодавства України є Конституція України.

Головним нормативним актом, що регулює бюджетні питання, є БК. Основним документом, який регулює бюджетний процес на наступний рік, є закон про Держбюджет. Виключно цими документами визначаються надходження та витрати як державного бюджету, так і бюджетів громад сіл, селищ, міст, ОТГ.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали