Дохідна частина бюджетів органів місцевого самоврядування: методологія
04.09.2017 440 0 0
Економічні перетворення в Україні безпосередньо пов’язані з удосконаленням бюджетної системи. Бюджетна система України є найбільш реформованою галуззю, а подальший розвиток місцевих бюджетів фактично гальмується відсутністю відповідних змін в інших секторах. Періодичність бюджетного процесу зумовлює зацікавленість постійно бути «на хвилі» необхідних управлінських рішень, удосконалюючи багаторазово повторювані операції до автоматизму. Водночас формуванням бюджетів мають займатися фахівці з відповідною кваліфікацією та досвідом. Для дієвого впливу на місцевий розвиток та якість життя у громаді потрібно володіти особливостями бюджетної системи, формування та витрачання бюджету.
Законодавчі норми
Бюджетна система України, яка є сукупністю державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного та адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права.
Бюджетний кодекс (далі – БК) окремо визначає поняття «бюджети місцевого самоврядування». Тобто кожна територіальна громада села, селища, міста, об’єднана територіальна громада (далі – ОТГ) самостійно формує та використовує фінансові ресурси для забезпечення власних завдань та функцій протягом бюджетного року.
Основою бюджетного законодавства України є Конституція України.
Головним нормативним актом, що регулює бюджетні питання, є БК. Основним документом, який регулює бюджетний процес на наступний рік, є закон про Держбюджет. Виключно цими документами визначаються надходження та витрати як державного бюджету, так і бюджетів громад сіл, селищ, міст, ОТГ.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року