Дохідна частина бюджетів органів місцевого самоврядування: методологія
04.09.2017 422 0 0
Економічні перетворення в Україні безпосередньо пов’язані з удосконаленням бюджетної системи. Бюджетна система України є найбільш реформованою галуззю, а подальший розвиток місцевих бюджетів фактично гальмується відсутністю відповідних змін в інших секторах. Періодичність бюджетного процесу зумовлює зацікавленість постійно бути «на хвилі» необхідних управлінських рішень, удосконалюючи багаторазово повторювані операції до автоматизму. Водночас формуванням бюджетів мають займатися фахівці з відповідною кваліфікацією та досвідом. Для дієвого впливу на місцевий розвиток та якість життя у громаді потрібно володіти особливостями бюджетної системи, формування та витрачання бюджету.
Законодавчі норми
Бюджетна система України, яка є сукупністю державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного та адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права.
Бюджетний кодекс (далі – БК) окремо визначає поняття «бюджети місцевого самоврядування». Тобто кожна територіальна громада села, селища, міста, об’єднана територіальна громада (далі – ОТГ) самостійно формує та використовує фінансові ресурси для забезпечення власних завдань та функцій протягом бюджетного року.
Основою бюджетного законодавства України є Конституція України.
Головним нормативним актом, що регулює бюджетні питання, є БК. Основним документом, який регулює бюджетний процес на наступний рік, є закон про Держбюджет. Виключно цими документами визначаються надходження та витрати як державного бюджету, так і бюджетів громад сіл, селищ, міст, ОТГ.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року