Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Повернення з бюджету помилково (надлишково) сплачених коштів

Виправлення помилок в обліку та звітності: практичне керівництво

У роботі бюджетних установ нерідко трапляються випадки помилкового чи надмірного перерахування коштів до відповідного бюджету. Пропонуємо розглянути правові підстави, порядок та особливості повернення таких сум на рахунки юридичних осіб.

Насамперед нагадаємо, як трактує такі ситуації Податковий кодекс (далі – ПК). Так, відповідно до пп. 14.1.182 ПК помилково сплачені грошові зобов’язання – це суми коштів, які надійшли на певну дату до відповідного бюджету від юросіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юрособи), що не є платниками таких грошових зобов’язань. Також надміру сплачені грошові зобов’язання – це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату (пп. 14.1.115 ПК).

Повернення помилково чи надміру сплачених коштів здійснюється відповідно до вимог ст. 43 ПК та на підставі заяви платника податків. Затвердженої форми такої заяви немає (крім із метою повернення сум ЄСВ), а тому вона може бути написана в довільній формі, з урахуванням вимог відповідних нормативних документів щодо реквізитів. Зокрема, у ній обов’язково має бути така інформація:

  • причини повернення коштів із бюджету;
  • найменування платника (суб’єкта господарювання);
  • код ЄДРПОУ;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • місце розташування юридичної особи;
  • сума, що підлягає поверненню;
  • спосіб перерахування коштів із бюджету.

Заява на повернення коштів оформлюється:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали