Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Відшкодування вартості спожитої орендарем електроенергії: яка роль контрольних лічильників?

Орендар ініціює встановлення на своєму обладнанні технічного (контрольного) лічильника обліку електроенергії. Чи повинна бюджетна установа виконувати таку вимогу та чи потрібно ставити на облік такий лічильник, якщо орендар установить його за власні кошти?

Витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов’язується надавати орендарю установа, на балансі якої перебуває це майно, не включаються до плати за оренду індивідуально визначеного майна (п. 3 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786, далі – Методика № 786).

Що стосується майна, яке перебуває в комунальній власності, то згідно з ч. 2 ст. 19 Закону від 10.04.92 р. № 2269-ХІІ «Про оренду державного та комунального майна» методика розрахунку та порядок використання орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності (зокрема, для нерухомого майна), визначаються органами місцевого самоврядування. Ця методика повинна містити і пункт щодо компенсації орендарем витрат на утримання орендованого майна.

Якщо таку методику органами місцевого самоврядування не розроблено, то при визначенні плати за оренду комунального майна та порядку компенсації орендарем витрат на утримання орендованого майна можна керуватися Методикою № 786, якщо власник комунального майна своїм рішенням надасть дозвіл на застосування цього документа.

До витрат на утримання орендованого приміщення входить:

  • вартість спожитих орендарем комунальних послуг та енергоносіїв (природний газ, теплопостачання, електроенергія, вивезення твердих побутових відходів, водопостачання та водовідведення);
  • вартість утримання (експлуатації) приміщення (послуги з охорони, обслуговування пропускної системи, а також систем кондиціювання, вентиляції тощо).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Кращі матеріали