Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Відшкодування вартості спожитої орендарем електроенергії: яка роль контрольних лічильників?

Орендар ініціює встановлення на своєму обладнанні технічного (контрольного) лічильника обліку електроенергії. Чи повинна бюджетна установа виконувати таку вимогу та чи потрібно ставити на облік такий лічильник, якщо орендар установить його за власні кошти?

Витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов’язується надавати орендарю установа, на балансі якої перебуває це майно, не включаються до плати за оренду індивідуально визначеного майна (п. 3 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786, далі – Методика № 786).

Що стосується майна, яке перебуває в комунальній власності, то згідно з ч. 2 ст. 19 Закону від 10.04.92 р. № 2269-ХІІ «Про оренду державного та комунального майна» методика розрахунку та порядок використання орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності (зокрема, для нерухомого майна), визначаються органами місцевого самоврядування. Ця методика повинна містити і пункт щодо компенсації орендарем витрат на утримання орендованого майна.

Якщо таку методику органами місцевого самоврядування не розроблено, то при визначенні плати за оренду комунального майна та порядку компенсації орендарем витрат на утримання орендованого майна можна керуватися Методикою № 786, якщо власник комунального майна своїм рішенням надасть дозвіл на застосування цього документа.

До витрат на утримання орендованого приміщення входить:

  • вартість спожитих орендарем комунальних послуг та енергоносіїв (природний газ, теплопостачання, електроенергія, вивезення твердих побутових відходів, водопостачання та водовідведення);
  • вартість утримання (експлуатації) приміщення (послуги з охорони, обслуговування пропускної системи, а також систем кондиціювання, вентиляції тощо).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали