Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Урегульовано порядок реєстрації зобов’язань у системі дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства – Казначейство»

09.02.2016

Наказом Мінфіну від 22.12.15 р. № 1161 (далі – Наказ № 1161), який набуває чинності з 05.02.16 р., унесено зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.12 р. № 309 (далі – Порядок № 309).

Наказ № 1161 видано з метою приведення Порядку № 309 у відповідність до вимог законодавства, зокрема Закону від 11.02.15 р. № 183-VIII «Про відкритість використання публічних коштів» (далі – Закон № 183) та Закону від 15.09.15 р. № 679-VIII «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції», і врегулювання питання обміну документами між розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів і органами Казначейства при застосуванні системи дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства – Казначейство» (далі – СДО).

З огляду на це уточнено норми п. 1.2 Порядку № 309, який передбачає, що в разі застосування СДО між розпорядниками та/або одержувачами бюджетних коштів та органами Казначейства здійснюється обмін документами в електронному вигляді, у тому числі електронними документами.

Крім того, Законом № 679 унесено зміни до ст. 7 Закону від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон № 1197), відповідно до яких Казначейство до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність оригіналу такого договору, наданого замовником органу Казначейства, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, що підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено зазначений договір. Перевірка наявності документів (крім оригіналу договору про закупівлю, наданого замовником органу Казначейства) здійснюється органами Казначейства шляхом перегляду документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу.

У зв’язку із цим унесено відповідні зміни до абзацу третього п. 2.1 та абзацу другого п. 2.2 Порядку № 309, відповідно до яких розпорядники бюджетних коштів не повинні подавати до органів Казначейства річний план закупівель, звіт про результати проведення процедури закупівель та інші документи, передбачені Законом № 1197.

Відтепер для реєстрації бюджетного зобов’язання, за яким застосовуються процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів має подати до органу Казначейства разом із Реєстром бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі – Реєстр) тільки оригінал договору про закупівлю або його копію, засвідчену в установленому порядку.

Зазнав змін п. 2.16 Порядку № 309, яким визначено порядок надання органами Казначейства розпорядникам бюджетних коштів виписок із рахунків, на яких обліковуються бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання. Такі виписки надаватимуться лише в електронному вигляді і лише за зверненням розпорядників бюджетних коштів, тоді як раніше вони надавалися щомісяця в останній робочий день місяця.

На виконання вимог п. 3 ст. 3 Закону № 183 Казначейство зобов’язане оприлюднювати на єдиному веб-порталі використання публічних коштів (далі – веб-портал) інформацію про платіжні трансакції на єдиному казначейському рахунку, у тому числі за операціями на реєстраційних, спеціальних реєстраційних та інших рахунках розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Оприлюдненню на веб-порталі не підлягає інформація про трансакції, пов’язані з видатками, які проводяться під грифом «цілком таємно», «таємно», «для службового користування», та видатками утворених відповідно до закону військових формувань, правоохоронних органів щодо забезпечення обороноздатності країни в особливий період або під час проведення антитерористичної операції. Інформація, яка містить персональні дані фізичної особи, підлягає оприлюдненню після захисту персональних даних.

Визначення трансакцій, які не підлягають оприлюдненню на веб-порталі, має здійснюватись розпорядником (одержувачем) бюджетних коштів.

З метою виокремлення інформації, яка не підлягає оприлюдненню, Наказом № 1161 викладено в новій редакції форму Реєстру (додаток 2 до Порядку № 309). Реєстр доповнено новою графою «Інформація про обмеження оприлюднення», в якій проставляється ознака:

«НО» – якщо інформація про бюджетне фінансове зобов’язання пов’язана з витратами, які проводяться під грифом «цілком таємно», «таємно», «для службового користування», та витратами утворених відповідно до закону військових формувань, правоохоронних органів щодо забезпечення обороноздатності країни в особливий період або під час проведення антитерористичної операції, не підлягає оприлюдненню на веб-порталі відповідно до вимог законодавства України;

«ПД» – якщо інформація про бюджетне фінансове зобов’язання пов’язана з витратами, які містять персональні дані фізичної особи, підлягає оприлюдненню після захисту персональних даних на веб-порталі відповідно до вимог законодавства України.

Крім того, Казначейство працює над розширенням функціональних можливостей СДО, яка передбачає обмін документами між розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів і органами Казначейства в електронному вигляді. Це дозволить здійснювати реєстрацію бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів в електронній формі. З метою нормативного врегулювання питань реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань в електронній формі до гл. 3 Порядку № 309 унесено відповідні уточнення.

Зокрема, увагу слід звернути на таке. Уточнено час подання в електронній формі документів до системи Казначейства для реєстрації в електронному вигляді бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань. Так, розпорядник бюджетних коштів здійснює формування та подання документів за переліком та у строки, визначені п. 2.2, 2.4 гл. 2 та/або п. 4.1 гл. 4 Порядку № 309, протягом операційного дня у межах операційного часу, визначеного органом Казначейства. Документи, що надійшли після операційного часу, опрацьовуються наступного операційного дня (п. 3.1 Порядку № 309).

Зауважимо, що операційний час – це частина операційного дня банку або іншої установи – учасника платіжної системи, протягом якої приймаються документи на переказ і документи на відкликання, що мають бути оброблені, передані та виконані цим банком (установою) протягом цього самого робочого дня. Тривалість операційного часу встановлюється банком або іншою установою – учасником платіжної системи самостійно та закріплюється в їх внутрішніх нормативних актах (Закон від 05.04.01 р. № 2346-III «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»). Операційний час, протягом якого органи Казначейства приймають від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів документи, визначається Регламентом роботи органів Казначейства в системі електронних платежів Національного банку України та у внутрішній платіжній системі.

Відтепер підтвердженням для розпорядника бюджетних коштів успішної передачі його електронних документів до системи Казначейства є відповідне сповіщення системи Казначейства (п. 3.4 Порядку № 309), а не квитанція про одержання документів. Датою та часом отримання документів в електронному вигляді органом Казначейства є дата та час, зафіксовані в повідомленні системи Казначейства про отримання цих документів (п. 3.5 Порядку № 309).

Відлік строку опрацювання органом Казначейства документів в електронному вигляді, переданих розпорядником бюджетних коштів до системи Казначейства, починається з дати та часу, зафіксованих у повідомленні системи Казначейства про їх отримання (п. 3.6 Порядку № 309).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
28.03.2025
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві?
Ситуація. Постачальник оформив податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання наше підприємство вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформи...
Кращі матеріали