Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік основних засобів: головні аспекти – 2017

З 01.01.17 р. бухгалтерський облік основних засобів (далі – ОЗ) ведеться з використанням нових рахунків. Це пов’язано з набуттям чинності нових нормативно-правових документів, які встановлюють методологію бухобліку в держсекторі. У цій статті ми акцентуємо увагу на головних аспектах обліку ОЗ, тобто розглянемо ключові господарські операції та бухгалтерські проведення.

Законодавчі норми

Формування інформації щодо ОЗ у бюджетних установах на рахунках бухобліку та узагальнення даних у фінзвітності з 01.01.15 р. ґрунтується на новій методології – НП(С)БОДС 121 «Основні засоби». На основі цього стандарту було розроблено Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11).

Як визначено в НП(С)БОДС 121, ОЗ – це матеріальні активи, які утримуються для використання їх у виробництві/діяльності або під час постачання товарів, виконання робіт і надання послуг для досягнення поставленої мети та/або задоволення потреб суб’єкта держсектора або здавання в оренду іншим особам і використовуються, за очікуванням, більше одного року. Крім того, варто зазначити, що до складу ОЗ входять активи, вартість яких перевищує 6 000 грн.

З 01.01.17 р. облік ОЗ ведеться з використанням нових рахунків бухобліку, що пов’язано з набуттям чинності таких нормативно-правових документів, як:

  • План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203, із змінами, внесеними наказом Мінфіну від 23.12.16 р. № 1135 (далі – План рахунків № 1203);
  • Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Наказ № 1219, Порядок № 1219);
  • Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затверджена Наказом № 1219 (далі – Типова кореспонденція).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
22.04.2025
Чи можна надавати щорічну відпустку лише у вихідні дні?
Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у вихідні дні? Чи є це законним? Розглянемо ці питання детально Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у ...
Нове
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
Кращі матеріали