Суб’єкти управління державною та комунальною власністю та їх повноваження
05.12.2016 9444 0 1
Таблиця-підказка: узагальнює окремі норми законодавства щодо складу суб’єктів управління державною та комунальною власністю та розподілу їх повноважень.
№ |
Суб’єкт управління |
Законодавчі норми |
Основні повноваження (витяг із нормативного документа) |
1 |
2 |
3 |
4 |
Закон від 21.09.06 р. № 185-V |
|||
1 |
КМУ |
Ст. 5 «Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері управління об'єктами державної власності» |
Головний суб’єкт, який здійснює від імені держави управління державними об’єктами: |
2 |
Міністерства та інші органи виконавчої влади (уповноважені органи) |
Ст. 6 «Повноваження уповноважених органів управління» |
1. Уповноважені органи управління відповідно до покладених на них завдань: |
3 |
Фонд держмайна України |
Ст. 7 «Повноваження Фонду державного майна України» |
Фонд держмайна відповідно до законодавства: |
4 |
Національна академія наук України, галузеві академії наук |
Ст. 8 «Повноваження Національної академії наук України, галузевих академій наук» |
1. Об'єкти державної власності за рішенням Кабміну передаються Національній академії наук України, галузевим академіям наук у безстрокове безоплатне користування. |
5 |
Фонд держмайна та інші центральні органи виконавчої влади(далі – ЦОВВ) |
Ст. 12 «Єдиний реєстр об'єктів державної власності» |
2. Реєстр формується Фондом держмайна за участю центральних органів виконавчої влади, що забезпечують реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, у сфері статистики, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, Антимонопольного комітету України, інших уповноважених органів управління, а також Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, на єдиних методологічних засадах, у порядку, установленому Кабміном |
6 |
Керівник об’єкта держвласності |
3. У разі зміни керівника об'єкта державної власності передання майна від одного керівника до іншого здійснюється на підставі акта приймання-передачі |
|
Закон від 27.02.14 р. № 794-VII |
|||
7 |
КМУ |
Розд. I «Загальні положення».Ст. 2 «Основні завдання Кабінету Міністрів України» (п. 6) |
Забезпечення рівних умов для розвитку всіх форм власності; здійснення управління об’єктами державної власності відповідно до закону |
8 |
КМУ |
Ст. 20 «Основні повноваження Кабінету Міністрів України»(пп. 1 п. 1) |
КМУ у сфері економіки та фінансів: |
9 |
КМУ |
Ст. 24 «Повноваження Кабінету Міністрів України у відносинах з державними господарськими об’єднаннями, підприємствами, установами та організаціями» (п. 1) |
1. У межах коштів, передбачених у держбюджеті, може утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати відповідно до закону державні господарські об’єднання, підприємства, установи та організації, зокрема для здійснення окремих функцій з управління об’єктами державної власності |
Бюджетний кодекс |
|||
10 |
Держоргани |
Ст. 51 (ч. 10) |
10. У разі утворення держорганів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності в цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених держорганам, які ліквідуються або реорганізуються у зв'язку з утворенням таких нових держорганів. |
Закон від 17.03.11 р. № 3166-VI |
|||
11 |
Міністерства, інші ЦОВВ |
Ст. 4 «Статус і атрибути міністерств, інших центральних органів виконавчої влади» |
1. Міністерства та інші ЦОВВ є юридичними особами публічного права. |
12 |
Міністерства та інші ЦОВВ |
Ст. 5. «Утворення, реорганізація та ліквідація міністерств та інших центральних органів виконавчої влади» |
1. Міністерства та інші ЦОВВ утворюються, реорганізуються та ліквідуються КМУ за поданням Прем'єр-міністра. |
13 |
Міністр |
Ст. 8 «Міністр» |
12) утворює, ліквідовує, реорганізовує підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління цього міністерства, затверджує їхні положення (статути), здійснює в межах своїх повноважень інші функції з управління об’єктами держвласності |
14 |
Територіальні органи міністерства |
Ст. 13. «Територіальні органи міністерства»(абзац другий п. 1, 4) |
Абзац другий п. 1. Тероргани міністерства можуть утворюватися, ліквідовуватися, реорганізовуватися міністром як структурні підрозділи апарату міністерства, що не мають статусу юридичної особи, за погодженням із КМУ. |
15 |
ЦОВВ |
Ст. 17 |
Завдання ЦОВВ: |
Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності, |
|||
16 |
Суб’єкт господарювання |
П. 1 |
Положення визначає порядок безоплатної передачі об’єктів права держвласності зі сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів АР Крим, Фонду держмайна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління держмайном, об’єднань підприємств, яким делеговано функції з управління майном підприємств і організацій, заснованих на державній власності (далі – органи, уповноважені управляти державним майном), Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким держмайно передане в безоплатне користування (далі – самоврядні організації), до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій. |
17 |
Суб’єкт господарювання |
П. 4 |
Передача об’єктів права державної власності здійснюється за рішенням |
18 |
Суб’єкт господарювання |
Останній абзац п. 9 |
Передача майна здійснюється в місячний термін із дня ухвалення рішення про передачу |
19 |
Суб’єкт господарювання |
П. 10 |
Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об’єктів з комунальної в державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об’єктів у державну власність, затвердженого цією постановою. Акт складається в чотирьох примірниках, підписується головою і членами комісії та затверджується органом, який створив комісію. Право на управління об’єктом передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі |
20 |
Органи, до сфери управління яких передано держмайно |
П. 11 |
Органи, до сфери управління яких передано держмайно, із дня затвердження акта приймання-передачі зобов’язані: |
Закон вiд 21.05.97 р. № 280/97-ВР |
|||
21 |
Виконавчі органи місцевого самоврядування |
Ст. 29 «Повноваження щодо управління комунальною власністю» |
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні повноваження, зокрема управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад |
22 |
Органи місцевого самоврядування |
Ст. 26 «Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад» |
31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення |
Закон від 09.04.99 р. № 586-XIV |
|||
23 |
Місцева державна адміністрація |
Ст. 19 «Повноваження в галузі управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики» |
Повноваження в галузі управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики: |
Закон від 05.02.15 р. № 157-VIII |
|||
24 |
Об’єднана територіальна громада |
Ст. 8 «Утворення об’єднаної територіальної громади та реорганізація органів місцевого самоврядування» |
3. Об’єднана територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися, із дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою. |
Закон від 26.11.15 р. № 834-VIII |
|||
25 |
Суб’єкти держреєстрації: виконавчі органи місцевого самоврядування, держадміністрації, держреєстратори |
Ст. 6 «Система органів та суб’єкти, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав» |
1. Організаційну систему державної реєстрації прав становлять: |
Закон від 07.07.11 р. № 3613-VI |
|||
26 |
ЦОВВ, що реалізує держполітику у сфері земельних відносин, держпідприємство |
Ст. 6. «Система органів Державного земельного кадастру» |
Ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. |
Порядок списання об’єктів державної власності, |
|||
27 |
Суб’єкти господарювання |
П. 2 |
Дія цього Порядку поширюється на майно, передане казенним підприємствам, державним комерційним підприємствам (їх об'єднанням), установам та організаціям, закріплене за підприємствами, установами та організаціями, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, майно, що не ввійшло до статутного капіталу господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на їх балансі |
28 |
Суб’єкти господарювання |
П. 3 |
Дія цього Порядку не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об'єкти житлового фонду, військове майно, державний матеріальний резерв, об'єкти цивільної оборони, цілісні майнові комплекси підприємств тощо) |
29 |
Суб'єкти господарювання |
Абзац перший п. 5 |
Списання майна здійснюється суб'єктом господарювання, на балансі якого воно перебуває, на підставі прийнятого суб'єктом управління рішення про надання згоди на його списання |
30 |
Суб’єкт управління |
Абзац третій п. 5 |
Рішення про надання згоди на списання об'єктів незавершеного будівництва ухвалюється суб'єктом управління за погодженням з держорганом приватизації за місцезнаходженням суб'єкта господарювання |
31 |
Керівник суб’єкта господарювання |
Абзац четвертий п. 5 |
Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких становить менш як 10 тис. грн., здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта відповідно до цього Порядку (за винятком підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію) |
32 |
Суб’єкт господарювання |
Абзац перший п. 6 |
З метою отримання згоди на списання майна суб'єкт господарювання подає суб'єкту управління разом із зверненням стосовно списання майна документи, згідно з переліком, викладеним у цьому пункті |
33 |
Суб’єкт управління |
Абзац перший п. 7 |
Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна ухвалюється відповідним суб'єктом управління протягом 30 днів із дати надходження документів, зазначених у п. 6 цього Порядку, та після погодження з держорганами приватизації відповідно до абзацу третього п. 5 |
Абзац другий п. 7 |
Рішення про надання згоди на списання майна оформлюється у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди – у формі листа |
||
34 |
Суб'єкти господарювання |
Абзац перший п. 28 |
Суб'єкти господарювання, на балансі яких перебувало майно, подають суб'єктам управління в місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно з додатком 3 |
П. 29 |
Процедура списання майна вважається закінченою з моменту подання суб'єктом господарювання суб'єкту управління звіту про списання майна |
||
Порядок відчуження об’єктів державної власності, |
|||
35 |
Суб’єкт господарювання |
П. 2 |
Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення: |
П. 4 |
Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу. |
||
П. 13 |
Відчуження майна здійснюється шляхом його продажу на аукціоні, який проводиться організатором аукціону |
||
36 |
Суб’єкт господарювання |
П. 6 |
Відчуження майна здійснюється безпосередньо суб'єктом господарювання, на балансі якого перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу відповідного суб'єкта управління майном, який є представником власника й виконує його функції в межах, визначених законодавчими актами. |
37 |
Суб’єкт управління |
П. 6 |
Рішення про надання згоди на відчуження нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту ухвалюється суб'єктами управління лише за погодженням із Фондом держмайна. |
38 |
КМУ |
П. 6 |
КМУ надає згоду на відчуження майна, зазначеного в абзаці другому цього пункту, суб'єктам господарювання, стосовно яких виконує функції з управління, на підставі узгоджених пропозицій Фондом держмайна та інших заінтересованих органів виконавчої влади, визначених КМУ |
39 |
Фонд державного майна |
П. 6 |
Фонд держмайна після опрацювання документів, поданих згідно з п. 7 цього Порядку, готує та подає КМУ пропозиції стосовно відчуження майна, зазначеного в абзаці восьмому цього пункту |
40 |
Суб’єкт управління |
П. 8 |
Рішення про надання згоди на відчуження майна приймається відповідним суб'єктом управління у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої згоди – у формі листа. Рішення про погодження чи відмову в погодженні відчуження майна, а також про надання згоди на відчуження майна, зазначеного в абзаці дев’ятому п. 6 цього Порядку, надається Фонду держмайна у формі листа |
Порядок здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, |
|||
41 |
Органи виконавчої влади |
П. 7 |
Майнові права та обов'язки органів виконавчої влади в разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а в разі їх поділу – згідно з розподільчим балансом. У разі ліквідації органу виконавчої влади складається ліквідаційний баланс |
42 |
КМУ |
П. 7 |
Приймає рішення щодо подальшого використання нерухомого майна органу виконавчої влади, що ліквідується, та визначає суб’єкта управління підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління такого органу |
43 |
Голова комісії |
П. 21 |
2) утворює комісію з інвентаризації майна органу виконавчої влади або територіального органу; |
Коментарі до матеріалу