Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Розробка положення про інвентаризацію в бюджетних установах

27.09.2016

У бухгалтерів бюджетної сфери часто виникає запитання щодо доцільності індивідуального Положення про проведення інвентаризації як окремого локально-нормативного акта установи. Можливість складання такого документа для внутрішнього використання передбачено п. 22 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. Доцільність його наявності в бюджетній установі, на нашу думку, аргументується таким.

Положення № 879 розглядає питання проведення інвентаризації для всіх суб’єктів господарської діяльності і не повною мірою ураховує галузеві, інші особливості ведення господарської діяльності тієї чи іншої бюджетної установи та вимоги відомчих нормативних актів щодо відображення даних в інвентаризаційних описах. Тому на доповнення до цього нормативно-правового акта у внутрішньому Положенні якраз і враховуються відомчі нормативні документи з питань інвентаризації. Крім того:

  • своїм Положенням бюджетна установа може внести зміни до типових інвентаризаційних форм (описів, актів тощо), які обумовлені галузевою специфікою, необхідністю внесення додаткових даних в інвентаризаційні документи згідно з розпорядженнями розпорядника вищого рівня управління;
  • потреба у внутрішньому Положенні викликана і суб’єктивним фактором: члени інвентаризаційної (робочої інвентаризаційної) комісії зазвичай не зовсім володіють необхідними знаннями нормативної бази, а внутрішнє Положення надає їм можливість ознайомитись із порядком проведення інвентаризації, який ураховує вимоги як загальнодержавних, так і відомчих нормативно-правових актів, та застосувати як загальноприйняті, так і специфічні підходи до проведення інвентаризації та узагальнення її результатів;
  • внутрішнє Положення буде основою для проведення методичних занять із членами інвентаризаційної (робочої інвентаризаційної) комісії бюджетної установи перед початком інвентаризації (зазвичай такі заняття проводяться головним бухгалтером або начальником фінансово-економічної служби);
  • підставою для розробки внутрішнього Положення можуть бути і вимоги розпорядника бюджетних коштів вищого рівня щодо необхідності такої розробки.

Отже, внутрішнє Положення про проведення інвентаризації установи має бути настільною книгою для голови інвентаризаційної комісії та її членів.

Як зразок для розробки такого локального документа в цьому випуску ми наводимо Положення про проведення інвентаризації військової частини, у якому враховано специфіку (галузеві особливості) оборонного відомства. Ви ж можете взяти його за основу при розробці свого Положення, урахувавши галузеві особливості своєї бюджетної установи.

ЗАТВЕРДЖУЮ
Командир військової частини А0000
полковник медичної служби
С. В. Петренко

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
16.07.2025
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання?
У статті розглянуто, з якої дати відновився обов'язок суб'єктів господарювання подавати статистичну звітність та які заходи відповідальності можуть бути застосовані за її неподання. У липні 2025 року у законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статист...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали