Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Розробка положення про інвентаризацію в бюджетних установах

27.09.2016

У бухгалтерів бюджетної сфери часто виникає запитання щодо доцільності індивідуального Положення про проведення інвентаризації як окремого локально-нормативного акта установи. Можливість складання такого документа для внутрішнього використання передбачено п. 22 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. Доцільність його наявності в бюджетній установі, на нашу думку, аргументується таким.

Положення № 879 розглядає питання проведення інвентаризації для всіх суб’єктів господарської діяльності і не повною мірою ураховує галузеві, інші особливості ведення господарської діяльності тієї чи іншої бюджетної установи та вимоги відомчих нормативних актів щодо відображення даних в інвентаризаційних описах. Тому на доповнення до цього нормативно-правового акта у внутрішньому Положенні якраз і враховуються відомчі нормативні документи з питань інвентаризації. Крім того:

  • своїм Положенням бюджетна установа може внести зміни до типових інвентаризаційних форм (описів, актів тощо), які обумовлені галузевою специфікою, необхідністю внесення додаткових даних в інвентаризаційні документи згідно з розпорядженнями розпорядника вищого рівня управління;
  • потреба у внутрішньому Положенні викликана і суб’єктивним фактором: члени інвентаризаційної (робочої інвентаризаційної) комісії зазвичай не зовсім володіють необхідними знаннями нормативної бази, а внутрішнє Положення надає їм можливість ознайомитись із порядком проведення інвентаризації, який ураховує вимоги як загальнодержавних, так і відомчих нормативно-правових актів, та застосувати як загальноприйняті, так і специфічні підходи до проведення інвентаризації та узагальнення її результатів;
  • внутрішнє Положення буде основою для проведення методичних занять із членами інвентаризаційної (робочої інвентаризаційної) комісії бюджетної установи перед початком інвентаризації (зазвичай такі заняття проводяться головним бухгалтером або начальником фінансово-економічної служби);
  • підставою для розробки внутрішнього Положення можуть бути і вимоги розпорядника бюджетних коштів вищого рівня щодо необхідності такої розробки.

Отже, внутрішнє Положення про проведення інвентаризації установи має бути настільною книгою для голови інвентаризаційної комісії та її членів.

Як зразок для розробки такого локального документа в цьому випуску ми наводимо Положення про проведення інвентаризації військової частини, у якому враховано специфіку (галузеві особливості) оборонного відомства. Ви ж можете взяти його за основу при розробці свого Положення, урахувавши галузеві особливості своєї бюджетної установи.

ЗАТВЕРДЖУЮ
Командир військової частини А0000
полковник медичної служби
С. В. Петренко

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали