Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Набуття права на безхазяйне майно: видатки, облік, звітність

Із цієї консультації ви дізнаєтеся: як після ухвалення судом рішення про передачу безхазяйного майна (необоротних активів) у власність та після проведення незалежної оцінки цього майна ставити його на баланс, а також як правильно відобразити такі операції в бухгалтерському обліку та в бюджетній і фінансовій звітності.

Після виявлення безхазяйного майна та прийняття рішення стати його власником органу місцевого самоврядування (далі – ОМС) слід здійснити ряд кроків щодо реалізації цього рішення. Зокрема, слід подати заяву до реєстратора, оголошення в ЗМІ та заяву до суду. Про юридичний аспект набуття права на безхазяйне майно та його етапи ми розповідали в статті «Визнання майна безхазяйним: правові аспекти». Сьогодні зупинимося на завданнях, які постануть перед бухгалтерською службою, зокрема здійснення видатків на оплату необхідних послуг та безпосередньо на оприбуткування в бухобліку безхазяйного майна.

Усі видатки ОМС, як і інших бюджетних установ, слід здійснювати в межах кошторисних призначень у розрізі КЕКВ. Інструкцію щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету затверджено наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333 (далі – Інструкція № 333). Оплату послуг з розміщення оголошення слід здіснювати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», оскільки згідно з п. 1 Інструкції № 333 саме за цим кодом здійнюються видатки на оплату послуг сторонніх фахівців зі створення та розміщення рекламної та інформаційної продукції. Якщо виникне необхідніть у наданні юридичних консультацій та складанні позовної заяви до суду, такі видатки також слід здійснювати за КЕКВ 2240.

Оскільки ОМС звільнено від сплати адміністративного збору при проведенні державної реєстрації речових прав, на цих видатках можна зекономити, на відміну від сплати судового збору при зверненні до суду. Судовий збір за подання заяви доведеться сплатити в розмірі 0,5 МЗП (689 грн.). Поточні видатки, не пов’язані із придбанням товарів та послуг установами, сплата податків та зборів, обов’язкових платежів до бюджетів відповідно до законодавства згідно з п. 2.6 Інструкції № 333 здійснюються за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки».

Оцінка майна

Для взяття на облік та оприбуткування в бухобліку безхазяйного майна необхідно здійснити його оцінку. Якщо безхазяйним є нерухоме майно (будівлі, споруди, житлові приміщення та їх частини, дороги), то оцінювати його необхідно шляхом проведення незалежної оцінки. Оцінка майна, майнових прав – це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, установленою нормативно-правовими актами. Незалежною оцінкою майна вважається оцінка майна, проведена суб’єктом оціночної діяльності (ст. 3 Закону від 12.07.01 р. № 2658-III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», далі – Закон № 2658).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Кращі матеріали