Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Придбання та облік соціального житла

09.02.2018

Із цієї статті ви дізнаєтеся: на що звернути увагу при винесенні рішення про придбання соціального житла, про надання права проживання та облік господарських операцій, пов'язаних із придбанням такого житла.

Про розвиток країни можна судити з виконання її програм та соціальних гарантій. Україна поступово набирає обертів у цьому питанні. Одним із показників є виконання програми із забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на позачергове отримання житла.

Згідно зі ст. 46 Конституції – головного документа країни, на підставі якого будується державний устрій, розробляються та виконуються численні програми, – усі громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Нормами ст. 142 та 143 Конституції визначено права територіальних громад та органів місцевого самоврядування.

На виконання Указу Президента від 16.12.11 р. № 1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні» органами місцевого самоврядування була розроблена і затверджена Програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Мета цієї Програми – реалізація державної політики щодо захисту житлових прав указаної категорії дітей.

Як передбачено ст. 46 Житлового кодексу (далі – ЖК) та ст. 11 Закону від 12.01.06 р. № 3334-IV «Про житловий фонд соціального призначення» (далі – Закон № 3334), діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа мають право на позачергове забезпечення житлом. Отже, у разі придбання житла на виконання президентської Програми слід керуватися саме цими документами, але порядок надання права на проживання у них різний. Якраз на це і необхідно звернути особливу увагу.

Нормами ст. 13–20 розд. ІІ ЖК визначено органи, які мають право управління, використання і забезпечення схоронності житлового фонду, – це органи місцевого самоврядування.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Кращі матеріали