Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Придбання та облік соціального житла

09.02.2018

Із цієї статті ви дізнаєтеся: на що звернути увагу при винесенні рішення про придбання соціального житла, про надання права проживання та облік господарських операцій, пов'язаних із придбанням такого житла.

Про розвиток країни можна судити з виконання її програм та соціальних гарантій. Україна поступово набирає обертів у цьому питанні. Одним із показників є виконання програми із забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на позачергове отримання житла.

Згідно зі ст. 46 Конституції – головного документа країни, на підставі якого будується державний устрій, розробляються та виконуються численні програми, – усі громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Нормами ст. 142 та 143 Конституції визначено права територіальних громад та органів місцевого самоврядування.

На виконання Указу Президента від 16.12.11 р. № 1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні» органами місцевого самоврядування була розроблена і затверджена Програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Мета цієї Програми – реалізація державної політики щодо захисту житлових прав указаної категорії дітей.

Як передбачено ст. 46 Житлового кодексу (далі – ЖК) та ст. 11 Закону від 12.01.06 р. № 3334-IV «Про житловий фонд соціального призначення» (далі – Закон № 3334), діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та особи з їх числа мають право на позачергове забезпечення житлом. Отже, у разі придбання житла на виконання президентської Програми слід керуватися саме цими документами, але порядок надання права на проживання у них різний. Якраз на це і необхідно звернути особливу увагу.

Нормами ст. 13–20 розд. ІІ ЖК визначено органи, які мають право управління, використання і забезпечення схоронності житлового фонду, – це органи місцевого самоврядування.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
28.03.2025
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві?
Ситуація. Постачальник оформив податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання наше підприємство вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформи...
Кращі матеріали