Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Правила обслуговування коштів бюджету розвитку та власних надходжень в установах банків

06.11.2015

Законом від 28.12.14 р. № 79-VIIІ було внесено зміни до ч. 2 ст. 78 Бюджетного кодексу (далі – БК), які дозволяють фінансовим органам, бюджетним установам здійснювати обслуговування бюджетних коштів у частині бюджету розвитку та власних надходжень (далі – кошти) в установах банків державного сектора (далі – банки). До таких банків належать, зокрема, ПАТ «Державний ощадний банк України» та ПАТ «Державний експортно-імпортний банк України».

Порядок обслуговування коштів місцевих бюджетів у частині бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ в установах банків державного сектора, затверджений коментованою Постановою № 378 (далі – Порядок № 378), визначає процедуру обслуговування таких коштів, а також особливості ведення бухгалтерського обліку виконання місцевих бюджетів і складення звітності про виконання місцевих бюджетів щодо таких коштів. Звертаємо увагу на низку прописаних у ньому важливих моментів.

Обслуговування зазначених коштів у банках здійснюється на підставі договору банківського рахунка, що укладається між банком та місцевим фінансовим органом або розпорядником (одержувачем) бюджетних коштів за умови прийняття Верховною Радою АР Крим, відповідною місцевою радою відповідного рішення під час затвердження місцевого бюджету. Таке рішення приймається до початку бюджетного періоду і протягом такого періоду не змінюється (п. 3 Порядку № 378). Тобто для зміни казначейського обслуговування на банківське необхідно завчасно, до початку нового бюджетного періоду ухвалити рішення про місцевий бюджет і саме в ньому передбачити обслуговування відповідних коштів місцевих бюджетів та їх розпорядників у частині власних надходжень в установах банків державного сектора. Ураховуючи, що рішення про місцеві бюджети на 2015 рік уже прийнято, у поточному році обслуговування бюджетних коштів у частині бюджету розвитку та власних надходжень здійснюватиметься органами Казначейства в загальновстановленому порядку.

Слід наголосити на тому, що обслуговування зазначених коштів у банках не звільняє місцеві фінансові органи та розпорядників бюджетних коштів від обов’язку дотримання норм ст. 46 БК та інших нормативно-правових актів, які регламентують бюджетний процес. Крім того, під час обслуговування коштів у банках місцеві фінансові органи, розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів, органи Казначейства та банки забезпечують проведення процедур та здійснення повноважень, визначених Законом від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» (п. 5 Порядку № 378).

Обслуговування коштів у держбанках передбачає відкриття місцевими фінансовими органами та/або розпорядниками бюджетних коштів у банках необхідної кількості поточних рахунків для зарахування коштів відповідно до класифікації власних надходжень бюджетних установ та здійснення витрат згідно із законодавством. Тобто, як і при казначейському обслуговуванні, бюджетні установи повинні відкрити окремий рахунок на кожну групу власних надходжень.

Закриття рахунків та операції щодо залишків коштів на них у кінці бюджетного періоду здійснюються із дотриманням вимог ст. 57 БК (не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду). При цьому невикористані залишки коштів бюджету розвитку для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді (з урахуванням їх цільового призначення) та залишки коштів капітальних трансфертів (субвенцій), отриманих з інших місцевих бюджетів, для покриття витрат у наступному бюджетному періоді (з урахуванням їх цільового призначення) зберігаються на рахунках за умови наявності відповідного положення в рішенні про місцевий бюджет, з якого вони надані. У разі відсутності такого положення установа складає платіжне доручення на повернення невикористаних залишків коштів до бюджету, з якого вони надані. У реквізиті «Призначення платежу» вказуються причини та підстави повернення коштів.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали