Загальні аспекти обліку запасів
Загальні норми
Як передбачено ч. 2 ст. 56 Бюджетного кодексу України, бюджетні установи ведуть бухоблік відповідно до НП(С)БОДС та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухобліку в порядку, установленому Мінфіном.
Запаси для будь-якого суб’єкта державного сектора є вагомою складовою оборотних активів. Від методологічних та методичних аспектів їх обліку залежить порядок формування окремих витрат установи, а також порядок відображення даних у звітності.
Починаючи з 01.01.15 р. порядок формування в бухобліку інформації про запаси регулює Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 «Запаси», затверджене наказом Мінфіну від 12.10.10 р. № 1202 (далі – НП(С)БОДС 123). Цей стандарт запроваджено наказом Мінфіну від 25.11.14 р. № 1163 (далі – Наказ № 1163), яким відповідно скасовано дію Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.13 р. № 947. Це свідчить про те, що бюджетні установи мають здійснювати бухоблік запасів по-новому. У чому саме полягають зміни, розглянемо далі.
НП(С)БОДС 123 визначає порядок формування в бухгалтерському обліку інформації про запаси та розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності. Зауважимо, що норми стандарту не поширюються на:
- незавершені роботи за будівельними контрактами, включаючи контракти з надання послуг, що безпосередньо пов’язані з ними;
- фінансові активи;
- поточні біологічні активи, якщо вони оцінюються за справедливою вартістю, та корисні копалини, якщо вони оцінюються за чистою вартістю реалізації, відповідно до інших НП(С)БОДС.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року