Про цьогорічну кампанію е-декларування ми вже розповідали в серії публікацій (див. «Складаєте е-декларацію — ураховуйте зміни», «Складаємо е-декларацію-2020»). Однак відтоді сталися зміни як у правилах заповнення е-декларації, так і в строках її подання. Тож розглянемо ці зміни, а також надамо відповіді на найбільш поширені запитання, що надходять до редакції.
Законом від 17.03.20 р. № 530-IX (далі – Закон № 530) унесено зміни до деяких законодавчих актів України, спрямовані на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). Зокрема, доповнено новим п. 21 розд. ХІІІ «Прикінцеві положення» Закону від 14.10.14 р. № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі – Закон № 1700), а саме:
20 березня набув чинності Закон від 04.03.20 р. № 524-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон № 524). Ним, зокрема, змінено правила подання щорічних декларацій за 2019 рік, звужено коло суб’єктів декларування та перелік об’єктів декларування.
Так, щорічну декларацію за 2019 рік не потрібно подавати працівникам патронатних служб (перелік посад визначено у ст. 92 Закону від 10.12.15 р. № 889-VIII «Про державну службу»), крім радників, помічників, уповноважених, прес-секретаря президента України та помічників суддів.
У трьох типах декларацій за 2019 рік (щорічна, після звільнення та кандидата на посаду) більше не потрібно зазначати: