Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відобразити в бухобліку встановлення огорожі?

Практична ситуація

Комунальний заклад хоче звести огорожу для дитсадка. Закладом було прийнято рішення придбати окремо 20 секцій огорожі (вартість – 1 000 грн/од.), 21 опірний стовп (вартість – 150 грн/од.) та 6 мішків цементу по 25 кг (вартість – 80 грн/од.). Загальна сума видатків на їх придбання – 23 630 грн. За яким КЕКВ провести придбання складових майбутньої огорожі, яка буде будуватися власними силами. На який субрахунок їх оприбуткувати? Чи потрібно показувати цю огорожу в технічній документації (тобто вносити зміни у БТІ)?

Спочатку розберемося, до якої групи основних засобів (далі – ОЗ) віднести огорожу дитсадка. Те, що це об’єкт ОЗ, видно із загальної вартості витрат, понесених на його створення. Адже об’єкт ОЗ оцінюється за первісною вартістю, якою є собівартість виробництва в разі самостійного виготовлення (створення) (абзац третій п. 2 розд. 3 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11, далі – Методрекомендації № 11). Буде це самостійний ОЗ чи собівартість його створення буде включена до об’єкта ОЗ (дитсадок), вирішувати комісії з оприбуткування ОЗ і керівнику закладу.

Проте майте на увазі, що огорожа як окремий інвентарний об’єкт може бути віднесена до 3-ї підгрупи ОЗ групи «Будинки, споруди та передавальні пристрої» (пп. 3 п. 1.1 Методрекомендацій № 11).

Відповідно до пп. 2 п. 4 розд. 2 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Держкомбуду від 24.05.01 р. № 127 (далі – Інструкція № 127), огорожа відноситься до господарських (допоміжних) будівель (котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції, гаражі, сараї, сміттєзбірники тощо), які розміщені на земельній ділянці або території громадського та іншого будинку та виконують функцію допоміжного господарського призначення та інженерного забезпечення основного будинку.

Отже, приймаючи рішення про включення огорожі до вже існуючого ОЗ та збільшення його вартості на суму витрат, понесених на встановлення огорожі, не забудьте внести інформацію до вже існуючої Інвентарної картки обліку об’єкта основних засобів, типова форма якої затверджена наказом Мінфіну від 13.09.16 р. № 818. Цього вимагає Порядок складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору, затверджений наказом Мінфіну від 13.09.16 р. № 818.

Також варто врахувати, що надвірні приміщення, огорожі та інші надвірні споруди, що обслуговують будівлю (сарай, паркан, колодязь), становлять разом із нею один інвентарний об’єкт. Якщо ці будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об’єктами (абзац четвертий п. 11 розд. 3 Методрекомендацій № 11).

Також пам’ятайте, що кожному об’єкту ОЗ (крім білизни, постільних речей, одягу, взуття, бібліотечних фондів, МНМА, матеріалів довготривалого використання) присвоюється інвентарний номер (абзац перший п. 3 розд. 2 Методрекомендацій № 11). При цьому перші чотири знаки інвентарного (номенклатурного) номера означають номер субрахунка, п’ятий – підгрупу, усі інші знаки – порядковий номер предмета у підгрупі. Для тих груп ОЗ, для яких не виділено підгрупи, п’ятий знак може позначатися нулем (п. 4 розд. 2 Методрекомендацій № 11).

Інвентарні та номенклатурні номери, присвоєні об’єктам ОЗ, зберігаються за ними на весь період перебування їх у цього суб’єкта держсектору. Номери об’єктів, які вибули чи ліквідовані, не повинні присвоюватися іншим об’єктам, що заново надійшли, протягом трьох років (п. 5 розд. 2 Методрекомендацій № 11).

Покажемо, як відобразити в бухобліку створення окремого об’єкта ОЗ, використавши суми, наведені у запитанні.

(грн.)


п/п

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Дт

Кт

Сума

1

2

3

4

5

1

Отримано фінансування на придбання секцій огорожі та будматеріалів

2313

7011

23 630

2

Отримано від постачальника секції огорожі та будматеріали

1311

6211

23 630

3

Перераховано кошти постачальнику

6211

2313

23 630

4

Вилучено з доходу звітного періоду витрати, понесені на придбання будматеріалів під час створення ОЗ

7011

5411

23 630

5

Уведено в експлуатацію новостворений ОЗ на підставі акта, складеного після встановлення огорожі власними силами

1013

1311

23 630

6

Водночас здійснено другий запис для збільшення власного капіталу на суму збільшеної вартості будівлі садка

5411

5111

23 630

Зверніть увагу: собівартість виробництва (створення) об’єкта ОЗ складається із витрат суб’єкта держсектору на його виготовлення (створення) з урахуванням витрат, передбачених п. 5 розд. 2 НП(С)БОДС 121 (п. 6 розд. 2 цього стандарту).

Первісна вартість об’єкта ОЗ, що фактично є собівартістю у разі його створення, може формуватися за рахунок як капітальних, так і поточних витрат (на транспортування, установку, монтаж, налагодження ОЗ тощо) згідно з Економічною класифікацією видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 14.01.11 р. № 11.

Відповідно до пп. 5 та 7 пп. 2.2.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333, видатки на придбання складових майбутньої огорожі слід провести за рахунок КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Витрати на придбання, створення та поліпшення об’єктів ОЗ, використання яких на дату балансу за призначенням не відбулося, відображаються у складі незавершених капітальних інвестицій у необоротні активи (абзац перший п. 5 розд. 9 Методрекомендацій № 11).

Об’єкти капітальних інвестицій зараховуються до складу ОЗ на підставі первинних документів з відповідним зменшенням капітальних інвестицій. Одночасно відображається збільшення внесеного капіталу та зменшення цільового фінансування (абзац другий п. 5 розд. 9 Методрекомендацій № 11).

Що стосується внесення змін до техдокументації дитсадка, то тут варто звернутися до Інструкції № 127, згідно з п. 6 якої технічну інвентаризацію проводять у таких випадках:

  • перед прийняттям в експлуатацію завершених будівництвом об’єктів, у тому числі після проведення реконструкції, капремонту, технічного переоснащення, реставрації, щодо яких отримано право на виконання будівельних робіт;
  • проведенням держреєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва, щодо якого отримано право на виконання будівельних робіт;
  • проведенням держреєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна, що утворився в результаті поділу, об’єднання об’єкта нерухомого майна або виділення частки з об’єкта нерухомого майна, крім випадків, коли внаслідок такого поділу, об’єднання або виділення частки шляхом реконструкції завершений будів­ництвом об’єкт приймався в експлуатацію;
  • прийняттям в експлуатацію завершених будівництвом об’єктів, зазначених у п. 9 розд. V Закону від 17.02.11 р. № 3038-VI «Про регулюван­ня містобудівної діяльності».

В інших випадках технічна інвентаризація проводиться за бажанням замовника.

Як бачимо з положень Інструкції № 127, у техпаспорті наводиться уся інформація про об’єкт інвентаризації, тому в разі виконання будь-яких робіт, що ведуть хоча б до незначних змін, варто звернутися до СГ, який має право на виконання робіт із технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна відповідно до Закону від 20.05.99 р. № 687-XIV «Про архітектурну діяльність», із заявою для внесення відповідних змін до вже існуючої техдокументації об’єкта нерухомого майна.

Бухоблік ОЗ.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 7
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Популярне
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
22.04.2025
Чи можна надавати щорічну відпустку лише у вихідні дні?
Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у вихідні дні? Чи є це законним? Розглянемо ці питання детально Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у ...
Нове
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Кращі матеріали