Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи змінювати інвентарні номери, присвоєні до 01.01.17 р.?

07.03.2017

Інвентарний номер основних засобів (далі – ОЗ) містить номер субрахунка, на якому він обліковується. Чи обов'язково у зв'язку із запровадженням нових субрахунків змінювати раніше присвоєні інвентарні номери?

Порядок присвоєння інвентарних і номенклатурних номерів регулюється Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затвердженими наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11), де визначено, що кожному об’єкту ОЗ (крім білизни, постільних речей, одягу, взуття, бібліотечних фондів, малоцінних необоротних матеріальних активів, матеріалів довготривалого використання) присвоюють інвентарний номер.

У п. 3 розд. ІІ Методрекомендацій № 11 інвентарні та номенклатурні номери передбачено, що присвоєні об’єктам ОЗ, зберігаються за ними на весь період перебування їх у цього суб’єкта держсектора. Перші три знаки інвентарного (номенклатурного) номера означають номер субрахунка, четвертий – підгрупу, усі інші знаки – порядковий номер предмета у підгрупі. Однак такий порядок відповідає вимогам Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Мінфіну від 26.06.13 р. № 611, який уже втратив чинність. Новий же План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203 (далі – План рахунків № 1203), передбачає чотиризначні субрахунки.

Дотримуватися зазначених вимог щодо присвоєння таких номерів, керуючись Планом рахунків № 1203, бюджетним установам із 2017 року дещо складно. Тому виникло запитання, чи потрібно змінювати раніше присвоєні номери і як це зробити.

По-перше, об’єктам ОЗ, уведеним в експлуатацію з 01.01.17 р., доведеться присвоювати інвентарні та номенклатурні номери за новими правилами. Тобто керуючись нумерацією субрахунків, передбачених Планом рахунків № 1203. Це означає, що замість перших трьох знаків слід указувати номер нового субрахунка, який складається із чотирьох цифр (наприклад, 1013, 1014, 1015 тощо).

Що стосується інших цифр інвентарного номера, то п’ята цифра – це номер підгрупи того чи іншого об’єкта ОЗ згідно з Методрекомендаціями № 11, інші знаки – порядковий номер такого об’єкта у підгрупі. Тому присвоєння інвентарного номера здійснюється за старим порядком, але з урахуванням того, що такий номер фактично збільшується на одну цифру відповідно до нових номерів субрахунків. Наприклад, якщо об’єкту було присвоєно інвентарний номер «10488445», то тепер він перетвориться в номер «101488445».

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Кращі матеріали
Центр сповіщень