Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризація розрахунків: організація та оформлення

Нормативно-правова база щодо інвентаризації

Коли та в яких випадках необхідно проводити інвентаризацію активів і зобов’язань, визначено в Порядку подання фінансової звітності, затвердженому постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419 (далі – Порядок № 419). Зокрема, у п. 12 цього Порядку передбачено обов’язковість проведення цього заходу перед складанням річної фінансової звітності.

Загальний порядок проведення інвентаризації активів і зобов’язань та оформлення її результатів, який стосується всіх об’єктів обліку, установлено в Положенні про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженому наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879).

Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади в межах своєї компетенції відповідно до галузевих особливостей можуть розробляти на основі Положення № 879 методичні рекомендації. Бюджетні установи можуть визначати порядок проведення інвентаризації активів і зобов’язань та оформлення її результатів у внутрішньому положенні, розробленому відповідно до Положення № 879 та інших нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку.

Тим не менше, зупинимося на основних моментах організації та проведення інвентаризації розрахунків.

Відповідно до п. 1 розд. II Положення № 879 для проведення інвентаризації в бюджетній установі розпорядчим документом керівника створюється інвентаризаційна комісія із представників апарату управління установи, бухгалтерської служби та досвідчених працівників установи, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік. Інвентаризаційну комісію очолює керівник установи (його заступник) або керівник структурного підрозділу установи, уповноважений керівником установи.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
22.04.2025
Чи можна надавати щорічну відпустку лише у вихідні дні?
Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у вихідні дні? Чи є це законним? Розглянемо ці питання детально Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у ...
Нове
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
Кращі матеріали