Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи індексується вартість гуртожитків?

04.09.2015

На балансі навчального закладу (бюджетна установа) обліковуються студентські гуртожитки. Чи потрібно проводити індексацію їх балансової вартості?

Так, потрібно. Для щорічного приведення балансової вартості існуючого житлового фонду у відповідність до реальної вартості будівництва житла прийнято два рішення уряду – постанови КМУ від 09.03.95 р. № 163 та від 31.08.96 р. № 1024 (далі – Постанова № 1024), які є чинними. На виконання Постанови № 1024 наказом Мінрегіонбуду від 15.05.15 р. № 107 затверджено індекси до балансової вартості об’єктів житлового фонду станом на 01.01.15 р. Індекс до балансової вартості об’єктів житлового фонду, які прийнято в експлуатацію до 01.01.14 р., становить 1,27, а до об’єктів, уведених в експлуатацію: протягом І кварталу 2014 року – 1,16; ІІ кварталу – 1,08; ІІІ кварталу – 1,03; ІV кварталу – 1,0.

Стосовно бухобліку зазначимо, що житловий фонд відноситься до основних засобів (далі – ОЗ) бюджетної установи, порядок обліку яких регулюється НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затвердженим наказом Мінфіну від 12.10.10 р. № 1202. Це Положення не містить вимог щодо проведення індексації, однак у його розд. ІІІ є норми щодо здійснення переоцінки ОЗ після їх первісного визнання, що відповідає суті операції проведення індексації балансової вартості житлового фонду. Переоцінка здійснюється, якщо залишкова вартість об’єкта ОЗ відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу.

Рішення про проведення переоцінки приймаєть-ся керівником установи та погоджується з органом (якщо такий визначено), уповноваженим управляти об’єктами державної або комунальної власності (залежно від того, за рахунок коштів якого бюджету утримується установа).

Зважаючи на те що гуртожитки для студентів на­лежать до об’єктів житлового фонду, та на нявність затвердженого індексу, у навчального закладу є підстава проводити індексацію балансової вартості цих ОЗ.

У бухобліку результати проведення індексації (переоцінки) відображаються такими проведеннями:

  • на суму збільшення залишкової вартості ОЗ – за дебетом субрахунка 103 та кредитом субрахунка 441;
  • на суму коригування зносу – за дебетом суб-рахунка 441 та кредитом субрахунка 131.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
22.04.2025
Чи можна надавати щорічну відпустку лише у вихідні дні?
Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у вихідні дні? Чи є це законним? Розглянемо ці питання детально Іноді виникають ситуації, коли працівника ніким замінити. Чи може він у такому разі брати щорічну відпустку виключно у ...
Нове
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
Кращі матеріали