Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Готуємося до складання річної звітності за 2016 рік

26.12.2016

Завершується бюджетний рік, і настає відповідальний для бухгалтера період підготовки до складання річної фінансової та бюджетної звітності. А цьому передує проведення інвентаризації активів та зобов’язань балансу, здійснення заключних операцій. Якість цих процесів впливає не лише на достовірність звітності, а й на успіх запровадження з 1 січня 2017 року відповідно до наказу Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 нової методології бухгалтерського обліку.

Складання річної звітності є завершальним етапом облікової роботи. Норми законодавства щодо забезпечення достовірності фінансової та бюджетної звітності обумовлюють відображення в ній інформації без помилок та перекручень, що вимагає відповідної підготовчої роботи із завершення бюджетного періоду, проведення інвентаризації, річного заключення рахунків. Розглянемо ці процеси детально.

Завершення бюджетного періоду

Норми бюджетного законодавства визначають певні дії, які є обов’язковими в діяльності бюджетних установ задля досягнення достовірності річної звітності та упередження виникнення бюджетних правопорушень. Тож нагадаємо про них.

1. Унесення змін до кошторису. Якщо фактичний обсяг власних надходжень за спецфондом кошторису бюджетної установи менший від планових показників (урахованих у спецфонді її кошторису), розпорядник бюджетних коштів зобов’язаний до закінчення бюджетного періоду внести зміни до спецфонду кошторису щодо зменшення власних надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спецфонду кошторису у відповідному бюджетному період (ч. 8 ст. 51 Бюджетного кодексу, далі – БК).

Механізм реалізації наведеної норми визначено в п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228 (далі – Порядок № 228). Тобто зазначені зміни до спецфонду кошторису розпорядники зобов’язані були внести за три тижні до кінця бюджетного періоду. При цьому розпорядники упорядкують бюджетні зобов’язання з урахуванням унесених до спецфонду кошторису змін. Дані планових показників з урахуванням змін, наведені у звітах про виконання кошторисів, повинні відповідати аналогічним даним обліку органів Казначейства.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
28.03.2025
Постачальник відмовляється правильно оформити податкову накладну: як діяти покупцеві?
Ситуація. Постачальник оформив податкову накладну на неплатника ПДВ, хоча на дату її складання наше підприємство вже було зареєстровано як платник цього податку. Оформити правильну податкову накладну постачальник відмовляється. Що може зробити покупець у цій ситуації? Як змусити постачальника оформи...
Кращі матеріали