Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Актуальні питання завершення бюджетного року

24.12.2015

Завершується бюджетний рік, і на контролі має бути чимало питань, які стосуються діяльності бюджетних установ і органів Казначейства. У цій консультації нагадаємо про важливі норми бюджетного законодавства, дотримання термінів виконання яких має бути забезпечено наприкінці року, та окремі вимоги щодо звітності про виконання державного і місцевих бюджетів та бюджетних установ.

Метою ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів (ч. 1 ст. 3 Закону від 16.07.96 р. № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», далі – Закон № 996). Ця норма стосується як бюджетних установ щодо складання звітності про використання бюджетних коштів, так і органів Казначейства щодо складання звітності про виконання державного і місцевих бюджетів.

Зважаючи, що фінансова звітність має складатися на основі даних бухгалтерського обліку, необхідно, особливо в кінці бюджетного року, належну увагу приділити дотриманню вимог бюджетного законодавства, яким регулюються питання складання й виконання кошторису (плану використання бюджетних коштів), казначейського обслуговування бюджетних коштів, а також ведення бухгалтерського обліку та складання звітності.

Із кожним роком посилюються вимоги до звітності про виконання бюджетів та кошторисів розпорядників бюджетних коштів з метою підвищення їх достовірності, прозорості та якості. А це означає, що посилюються, у свою чергу, вимоги до роботи кожного учасника бюджетного процесу.

Зміни до кошторису

Як передбачено ч. 8 ст. 51 Бюджетного кодексу (далі – БК), якщо фактичний обсяг власних надходжень за спеціальним фондом кошторису бюджетної установи менший від планових показників (урахованих у спеціальному фонді її кошторису), розпорядник бюджетних коштів зобов’язаний до закінчення бюджетного періоду внести зміни до спеціального фонду кошторису щодо зменшення власних надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у відповідному бюджетному періоді. Механізм реалізації наведеної норми визначено в п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228 (далі – Порядок № 228). Тобто зазначені зміни до спеціального фонду кошторису розпорядники зобов’язані внести за три тижні до кінця бюджетного періоду. Розпорядники упорядкують бюджетні зобов’язання з урахуванням унесених до спеціального фонду кошторису змін.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
25.07.2025
Допомога на оздоровлення працівникам: таблиця-підказка
У таблиці узагальнено інформацію щодо обов’язковості, розміру та умов виплати допомоги на оздоровлення різним категоріям працівників бюджетних установ. Працівникам бюджетної сфери допомога на оздоровлення до відпустки може виплачуватися як в обов’язковому порядку, так і за дотримання пев...
10.07.2025
Передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами: покрокова інструкція для громад
Завданням цієї статті є надання громадам покрокового алгоритму передавання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісосмугами. У громади має бути чіткий алгоритм дій щодо передання земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами в оренду, якщо вона не бажає піти іншим шляхом, наприклад ст...
Нове
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
16.07.2025
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання?
У статті розглянуто, з якої дати відновився обов'язок суб'єктів господарювання подавати статистичну звітність та які заходи відповідальності можуть бути застосовані за її неподання. У липні 2025 року у законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статист...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали