Актуальні питання завершення бюджетного року
24.12.2015 462 0 0
Завершується бюджетний рік, і на контролі має бути чимало питань, які стосуються діяльності бюджетних установ і органів Казначейства. У цій консультації нагадаємо про важливі норми бюджетного законодавства, дотримання термінів виконання яких має бути забезпечено наприкінці року, та окремі вимоги щодо звітності про виконання державного і місцевих бюджетів та бюджетних установ.
Метою ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів (ч. 1 ст. 3 Закону від 16.07.96 р. № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», далі – Закон № 996). Ця норма стосується як бюджетних установ щодо складання звітності про використання бюджетних коштів, так і органів Казначейства щодо складання звітності про виконання державного і місцевих бюджетів.
Зважаючи, що фінансова звітність має складатися на основі даних бухгалтерського обліку, необхідно, особливо в кінці бюджетного року, належну увагу приділити дотриманню вимог бюджетного законодавства, яким регулюються питання складання й виконання кошторису (плану використання бюджетних коштів), казначейського обслуговування бюджетних коштів, а також ведення бухгалтерського обліку та складання звітності.
Із кожним роком посилюються вимоги до звітності про виконання бюджетів та кошторисів розпорядників бюджетних коштів з метою підвищення їх достовірності, прозорості та якості. А це означає, що посилюються, у свою чергу, вимоги до роботи кожного учасника бюджетного процесу.
Зміни до кошторису
Як передбачено ч. 8 ст. 51 Бюджетного кодексу (далі – БК), якщо фактичний обсяг власних надходжень за спеціальним фондом кошторису бюджетної установи менший від планових показників (урахованих у спеціальному фонді її кошторису), розпорядник бюджетних коштів зобов’язаний до закінчення бюджетного періоду внести зміни до спеціального фонду кошторису щодо зменшення власних надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у відповідному бюджетному періоді. Механізм реалізації наведеної норми визначено в п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228 (далі – Порядок № 228). Тобто зазначені зміни до спеціального фонду кошторису розпорядники зобов’язані внести за три тижні до кінця бюджетного періоду. Розпорядники упорядкують бюджетні зобов’язання з урахуванням унесених до спеціального фонду кошторису змін.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року