Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Три лоти: в якій послідовності розглядати пропозиції?

27.08.2018 355 0 1

Замовник проводить процедуру закупівлі на три лоти. За всіма лотами система вибрала найкращі тендерні пропозиції за результатами аукціону, і замовник тепер має розглянути ці пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації. В якій послідовності їх розглядати? Якщо за якоюсь із пропозицій треба буде продовжити строк розгляду, як це правильно зробити?


Як передбачено ч. 4 ст. 28 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922), після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації із переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду такої пропозиції не повинен перевищувати 5 робочих днів (далі – р. д.) з дня визначення її найбільш економічно вигідною. Цей строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 р. д. У разі продовження вказаного строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.

Отже, існує три варіанти розвитку подій протягом 5 днів:

1. Замовник розглядає тендерну пропозицію, приймає рішення про визначення переможця та про намір укласти договір.

2. Замовник розглядає тендерну пропозицію та приймає рішення про її відхилення.

3. Замовник приймає рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції.

Майте на увазі: згідно зі ст. 11 Закону № 922 будь-яке із зазначених рішень необхідно прийняти в передбачений законодавством 5-денний строк шляхом голосування на засіданні тендерного комітету (уповноваженою особою) та оформлення протоколу. При цьому конкретного строку оприлюднення замовником повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції не встановлено.

Водночас не забуваймо, що одними з принципів публічних закупівель, установлених ч. 1 ст. 3 Закону № 922, є:

  • відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
  • недискримінація учасників;
  • об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
  • запобігання корупційним діям і зловживанням.

Що стосується послідовності розгляду тендерних пропозицій у разі лотування предмета закупівлі, то варто звернути увагу на таке.

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

При цьому частина предмета закупівлі (лот) – це визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Разом з тим положення ч. 4 ст. 28 Закону № 922 щодо розгляду тендерних пропозицій поширюються як на безлотові, так і лотовані процедури закупівель.

Отже, якщо замовник здійснює закупівлю за лотами, як у нашій ситуації, то строк розгляду тендерної пропозиції за результатами аукціону за кожним з трьох лотів не повинен перевищувати 5 р. д. з дня визначення електронною системою закупівель найбільш економічно вигідної пропозиції. Тобто кожну з трьох пропозицій замовник має встигнути розглянути за 5 днів.

А якщо замовник вирішить продовжити строк розгляду пропозицій до 20 р. д., наприклад за лотами 2 і 3, то протягом цих же 5 днів йому треба прийняти аргументоване рішення про продовження розгляду як пропозиції за лотом 2, так і пропозиції за лотом 3. При цьому, оскільки законодавством не визначено послідовність розгляду тендерних пропозицій за лотами, замовник сам вирішує, в який із п’яти днів прийматиме зазначені рішення.

Нагадаємо, в разі відхилення тендерної пропозиції, яку за результатами оцінки визначено найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію із переліку учасників, що вважається найбільш економічно привабливою. Правила розгляду цієї пропозиції такі самі, як і попередньої.

Коментарі до матеріалу