Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Фінансовий план КНП

15.11.2018 2889 0 1

Комунальне некомерційне підприємство: організація діяльності та бухоблік

МОЗ оновило Методичні рекомендації з питань перетворення закладів первинної медичної допомоги (далі – заклади ПМД) із бюджетних установ на комунальні некомерційні підприємства (далі – КНП), але питань від цього не поменшало. Ми надамо відповіді на актуальні запитання про складання фінансового плану реорганізованого КНП.

Що таке фінансовий план?

Фінансовий план є основним плановим документом, згідно з яким підприємство отримує доходи та здійснює видатки, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання своїх функцій протягом року відповідно до установчих документів. Фінансові плани зобов’язані розробляти як державні комерційні підприємства (ст. 75 Господарського кодексу, далі – ГК), так і державні некомерційні (казенні) підприємства (ч. 8 ст. 77 ГК).

Фінансовий план також забезпечує механізм погодження витрат із власником. Реорганізовані КНП відносяться до комунального сектору економіки, але, незважаючи на отриманий ними статус суб’єкта господарювання (далі – СГ), власник має контролювати спрямування витрат. Таким чином, з одного боку, фінансовий план є інструментом контролю, а з іншого — забезпечує легалізацію запланованих видатків підприємства за умови, що витрати враховані в цьому плані та погоджені з власником. У питаннях оподаткування фінансовий план обґрунтовує відповідність витрат статутній діяльності та є запорукою збереження статусу неприбутковості.

Якими нормативними документами керуватися під час складання фінансового плану?

Повна версія доступна тільки передплатникам