Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як отримати субвенцію місцевій раді для створення ЦНАП

05.06.2019 1315 0 0

Ця консультація допоможе місцевим радам підготуватися до створення структур з надання адміністративних та інших послуг населенню, навіть якщо для цього поки що недостатньо коштів.


Які вимоги до створення ЦНАП?

Виходячи з наданих законодавством повановажень, місцеві ради на сьогодні мають опікуватись створенням центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП), а для цього передусім треба належно оформити документи.

Перелік міст обласного значення та об‘єднаних територіальних громад, які мають намір створити й забезпечити функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, у форматі «Прозорий офіс», затверджено розпорядженням КМУ від 11.10.17 р. № 736 (далі – Розпорядження № 736, Перелік № 736).

Нещодавно розпорядженням КМУ від 24.04.19 р. № 282-р, що набуло чинності з 24.04.19 р., цей Перелік доповнено новими позиціями (міста, сільські, селищні та міські об‘єднані територіальні громади, далі – ОТГ).

Органам місцевого самоврядування (далі – ОМС) рекомендовано, зокрема, забезпечити розробку проектно-кошторисної документації для проведення робіт (включаючи капремонт, реконструкцію, будівництво, реставрацію), отримання експертного звіту стосовно результатів експертизи проекту будівництва, інших необхідних документів, а також проведення робіт, безпосередньо пов‘язаних зі створенням та функціонуванням ЦНАП, у тому числі послуг соціального характеру, у форматі «Прозорий офіс», на умовах співфінансування.

Що означає «співфінансування»?

Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення робіт, пов‘язаних зі створенням і забезпеченням функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, у форматі «Прозорий офіс», затверджено постановою КМУ від 11.10.17 р. № 779 (далі – Порядок № 779).

Зазначена субвенція може надаватися ОМС відповідних міст, ОТГ, якщо вони увійшли до Переліку № 736. Метою спрямування цієї субвенції є будівництво, реконструкція, реставрація, капремонт приміщень для ЦНАП, включаючи послуги соціального характеру у форматі «Прозорий офіс».

Це означає, що ОМС, які мають такі наміри, насамперед мають визначитися щодо приміщень для функціонування структур, які надаватимуть послуги.

Нагадаємо, що адмінпослуги та послуги соціального характеру мають надаватися ОМС виходячи з вимог:

  • Примірного положення про центр надання адміністративних послуг, затвердженого постановою КМУ від 20.02.13 р. № 118;
  • Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01.08.13 р. № 588;
  • Порядку та Умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, що затверджується Кабміном;
  • нормативних вимог щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Додамо, що згідно з п. 4 Порядку № 779 створення ЦНАП передбачає наявність:

  • окремих приміщень з обладнаними робочими місцями для адміністраторів, а також окремого приміщення для оброблення документів з обладнаними робочими місцями для працівників;
  • рецепції;
  • залу очікування;
  • туалетів для відвідувачів у приміщеннях;
  • системи електронного управління чергою;
  • кімнати для дітей;
  • архівного приміщення;
  • кімнати для відпочинку (побутової кімнати), туалетів для персоналу у приміщенні;
  • обладнання робочих місць для адміністраторів (робочого стола, стільця для адміністратора та для відвідувача, комп‘ютера, принтера, сканера);
  • обладнання робочих місць для працівників (робочого стола, стільця для працівника, комп‘ютера, принтера).

Як бачимо, матеріальні активи мають не лише сприяти ефективній роботі персоналу ЦНАП, але й створювати зручності для відвідувачів.

Як отримати субвенцію?

Передусім відповідна рада має звернутися до Мінсоцполітики, що є головним розпорядником субвенції, із заявою. Звісно, до заяви додається рішення ради про створення та будівництво ЦНАП, а також інші підтвердні документи (проект будівництва центру та письмовий звіт експертної організації за результатами експертизи цього проекту).

Хоча заява складається в довільній формі, у ній слід зазначити загальну вартість будівництва, а також пропозиції щодо частки співфінансування за кошти субвенції у відсотках до цієї вартості за проектно-кошторисною документацією, загальну суму субвенції та обсяги фінансування в поточному та наступних роках.

Зауважимо: частка коштів місцевого бюджету має становити щонайменше 10 % загальної вартості будівництва. Строк будівництва обмежено – не більше 24 місяців із дня отримання субвенції розпорядником.

Пакет документів розглядається утвореною Мінсоцполітики робочою групою, і цей розгляд здійснюється за участі уповноваженого представника місцевої ради.

Рішення робочої групи оформлюється протоколом незалежно від того, є воно позитивним чи негативним.

Звертаємо увагу: у рішенні робочої групи крім повної назви ради й об‘єкта будівництва та його вартості зазначається сума коштів місцевого бюджету та відсоток повної вартості будівництва, що зобов‘язується виділити місцева рада, та відповідна сума й відсоток, що виділяється раді як співфінансування з держбюджету.

Які дії місцевої ради?

Може статися, що після отримання протоколу робочої групи пропозиції, надані місцевою радою, не будуть підтримані або ж деякі моменти цього документа не відповідатимуть сподіванням посадовців рад.

Наприклад, селищна рада, оформлюючи заяву, пропонувала розподілити видатки на будівництво так, щоб внески на цю мету коштом місцевого бюджету становили 15 % від повної вартості будівництва. Але фактично їм надано субвенцію в розмірі 80 % повної вартості, а рада зобов‘я­зана виділити 20 %.

Зауважимо, що в такому разі витяг із протоколу має бути надісланий рекомендованим листом на адресу місцевої ради.

Протягом 30 днів із дати отримання цього витягу рада має визначитися, чи дає вона згоду на такий розподіл фінансування будівництва ЦНАП, причому дані слід зафіксувати стосовно поточного та наступного фінансового року.

Отже, зваживши реальні можливості, рішенням місцевої ради дається згода на відсоток співфінансування, визначений робочою групою, про що невідкладно повідомляється міністр соцполітики.

Якщо місцева рада не дасть згоди на визначений Мінсоцполітики відсоток співфінансування або щодо суми субвенції, то робоча група за поданням міністра скасовує своє рішення протягом 10 днів із дня отримання відповідного рішення місцевої ради.

Якщо з якихось причин (недбалість, недисциплінованість тощо) місцева рада взагалі не повідомила Мінсоцполітики про своє рішення, робоча група через 30 днів із дати отримання витягу із протоколу засідання скасовує протокол (у такому разі подання готує голова робочої групи).

Якими нормативно-правовими актами керуватися, здійснюючи видатки?

Здійснюючи видатки, пов‘язані з фінансуванням за рахунок субвенції, розпорядники такої субвенції повинні керуватися:

Крім того, розпорядники субвенції повинні щомісяця до 5-го числа подавати в Мінсоцполітики інформацію про використання субвенції.

Коментарі до матеріалу