Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У яких випадках комісія із соціального страхування має право відмовити в оплаті лікарняного?

10.04.2019

У бюджетній установі почастішали випадки відмови в оплаті листків непрацездатності, причому щоразу з різних причин. Коли комісія із соцстрахування має право відмовити у прийнятті та оплаті лікарняного? Якими будуть наслідки таких відмов для установи і чи правомірні дії комісії?

Комісія (уповноважений) із соціального страхування установи (далі – комісія) діє відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону від 23.09.99 р. № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 1105) і у своїй діяльності керується цим Законом, Статутом Фонду соціального страхування (далі – Фонд), Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління ФСС від 19.07.18 р. № 13 (далі – Положення № 13), а також іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання матеріального забезпечення за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням (п. 1.2 Положення № 13).

Для довідки. Основною формою роботи комісії є засідання, які проводяться за затвердженим нею планом, але не рідше двох разів на місяць. Члени комісії беруть участь у її засіданнях особисто без права передачі своїх повноважень іншим посадовим особам (п. 4.1 Положення № 13).

Рішення комісії оформлюються протоколом у день їх прийняття згідно з додатком до Положення № 13.

У ст. 23 Закону № 1105 наведено перелік підстав, за яких комісія відмовляє в оплаті листка непрацездатності. Найпоширеніші з них такі:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Нове
18.11.2024
Форма № 4-ПН: інформуємо про заплановане масове вивільнення працівників
Підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання в разі запланованого масового вивільнення працівників на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП (через зміни в організації виробництва та праці, серед іншого й ліквідацію, реорганізацію або перепрофілювання, скор...
18.03.2024
Порядок утримання із зарплати за кількома виконавчими листами
У діяльності установ нерідко виникають ситуації, коли вони отримують на одного працівника декілька виконавчих документів про відрахування із заробітної плати суми заборгованості (шкоди) за відповідними рішеннями органів (посадових осіб). Як здійснювати утримання в таких випадках, не порушуючи права ...
19.02.2024
Оцінювання роботи головного бухгалтера
У читачів виникають запитання стосовно коректного застосування правил оцінювання діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ, адже ця повноважна особа наділена високим ступенем відповідальності за здійснення установою своїх функцій із дотриманням норм бюджетного законодавства. Розглянемо, хто ...