Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Раціонально використовуємо бюджетні кошти на відрядження

02.08.2018 435 0 1

Про те, як керівникові установи забезпечити потребу у відрядженнях працівників, водночас раціонально використовуючи бюджетні кошти, ухвалені кошторисом, поговоримо в цій консультації.

Видатки на службові відрядження мають здійснюватися з безумовним дотриманням вимог нормативно-правових актів із цих питань. Особливості направлення працівників у відрядження, відшкодування понесених ними витрат, розрахунок їх заробітку за час відрядження, оподаткування виплат тощо ми розглядали детально в публікаціях «Відрядження: трудові та кадрові нюанси», «Дотримуємося правил відшкодування витрат на відрядження».

Тому зараз нагадаємо лише про застереження щодо порядку використання коштів на відрядження, які містяться в Заходах щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою КМУ від 11.10.16 р. № 710 (далі – Заходи № 710).

Особливу увагу радимо звернути на деталізацію витрат, що відшкодовуватимуться відрядженому працівникові.

Насамперед пояснимо норму п. 18 Заходів № 710, яка вимагає мінімізації вищезгаданих витрат. Ідеться про те, що кількість відряджених працівників має бути такою, яка б забезпечувала повною мірою виконання працівниками відповідних завдань у відрядженні (наприклад, здійснення перевірки або ж звіряння даних бухобліку в установі, що знаходиться в іншому населеному пункті). Крім того, з метою раціонального використання коштів, передбачених у кошторисі установи саме на відрядження, бажано дотримуватися і строків відрядження, не допускаючи затримок у відрядженні, а тим більше – халатного ставлення до строків прибуття у відрядження та повернення з нього.

Аби забезпечити вимогу згаданої норми Заходів № 710 щодо зменшення видатків на оплату проїзду, наймання житла тощо, радимо керівникові установи окремим наказом конкретизувати перелік витрат, які не можуть здійснюватися працівником під час відрядження державним коштом. Зокрема, слід обмежити витрати на:

Повна версія доступна тільки передплатникам