Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Структуру місцевих держадміністрацій змінено

10.07.2017 2041 0 1

Згідно з постановою КМУ від 07.06.17 р. № 392 (далі – Постанова № 392) змінено норми постанови КМУ від 18.04.12 р. № 606 (далі – Постанова № 606).

Відтепер у додатку 1 «Рекомендаційний перелік структурних підрозділів обласної, Київської міської держадміністрацій» до Постанови № 606 назву підрозділу «інфраструктури та туризму» замінено на «інфраструктури». Натомість рекомендується вводити підрозділ «туризму та курортів».

У додатку 2 «Рекомендаційний перелік структурних підрозділів районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій» до Постанови № 606 також з‘явився ще один підрозділ – «туризму та курортів».

Звертаємо увагу на ці новації з таких причин. Насамперед, згідно зі ст. 44 Закону від 09.04.99 р. № 586-ХІV «Про місцеві державні адміністрації» (далі – Закон № 586) створення апарату держадміністрації в межах виділених бюджетних асигнувань входить до повноважень голів місцевих держадміністрацій. Вони також затверджують положення та визначають структуру апарату, а також призначають на посади та звільняють із посад керівників та інших працівників структурних підрозділів апарату.

Щодо граничної чисельності, фонду оплати праці та витрат на утримання місцевих держадміністрацій та їх апаратів, то згідно із ч. 2 ст. 47 Закону № 586 їх установлює Кабмін.

Водночас цією статтею Закону № 586 передбачено, що голова відповідної держадміністрації в межах виділених асигнувань визначає граничну чисельність, фонд оплати праці структурних підрозділів цієї держадміністрації. Із цього випливає, що цей посадовець, дотримуючись ухвалених рішенням Кабміну чисельності та обсягів видатків, має самостійно визначитись, чи потрібно змінювати структуру апарату. Однак у такому разі слід буде забезпечити виконання цими підрозділами покладених на них функцій, зокрема стосовно розвитку туризму та курортів на території певної області чи району.

Якщо буде ухвалено рішення про введення до структури, наприклад, районної чи обласної місцевої держадміністрації нового структурного підрозділу, передбаченого Постановою № 392 (тобто туризму та курортів), дії керівника такої держадміністрації мають бути такими.

Виходячи з норм Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 11.12.99 р. № 2263, голова адміністрації має своїм рішенням розподілити обов‘язки між посадовцями апарату, включаючи управління, відділи та інші структурні підрозділи, діяльність яких контролюватиме він особисто чи інша посадова особа. Також потрібно доручити керівникам структурних підрозділів розробити та погодити із заступниками голови згідно із розподілом обов‘язків та юридичною службою положення про структурний підрозділ. Відтак це положення затверджується головою.

І це ще не все. Слід також проконтролювати процес формування планів роботи держадміністрації згідно із пропозиціями структурних підрозділів, та погодження їх відповідним заступником голови.

Визначитись у питанні конкретизації, так би мовити, статусу структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор) допоможе постанова КМУ від 12.03.05 р. № 179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» (далі – Постанова № 179). Цим документом визначено критерії, за якими створюються відповідні підрозділи.

Так, у складі обласної держадміністрації може бути утворений департамент, за умови що в його складі буде не менш як два управління. У свою чергу, у складі управління має бути не менше двох самостійних відділів, а відділ створюється із числом штатних працівників не менше ніж п’ять. Для управлінь, секторів райадміністрацій установлено такі самі критерії, однак у їх відділах чисельність штатних одиниць має бути не менша ніж три.

У п. 4 Постанови № 179 виокремлено умови для створення структурних підрозділів у складі апаратів обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій: вони є аналогічними до критеріїв, установлених для апаратів центральних органів виконавчої влади. Тож департамент апарату облдержадміністрації має складатися із чотирьох відділів, управління – із двох відділів. До штату самостійного відділу має входити щонайменше п’ять одиниць, самостійного сектора – дві одиниці тощо.

За ст. 6 Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» посади керівників структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, їх заступників, відносяться до категорії «Б». До речі, Нацдержслужба в листі від 10.05.16 р. № 6-р/з роз‘яснює, що посади керівників структурних підрозділів – як самостійних, так і у складі самостійних структурних підрозділів держадміністрацій, їх заступників та керівників структурних підрозділів апаратів цих адміністрацій належать до цієї ж категорії. 

Посадові оклади працівникам місцевих держадміністрацій, включаючи їх структурні підрозділи, установлюються згідно з постановою КМУ від 18.01.17 р. № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» залежно від юрисдикції (обласний, районний тощо) та груп оплати праці.

Коментарі до матеріалу