Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Збереження рангу при зміні місця роботи

За ст. 38 Конституції громадяни користуються рівним правом доступу до держслужби, а також до служби в органах місцевого самоврядування (далі – ОМС). Водночас якщо особа приймає рішення про зміну місця роботи, а саме переходить із ОМС до держоргану чи навпаки, виникає питання щодо рангу, який має бути встановлений за новим місцем роботи. Спробуємо розібратись у таких ситуаціях.

Спочатку – про посадовців рад. Отже, за ст. 15 Закону від 07.06.01 р. № 2493-ІІІ «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі – Закон № 2493) особам при їх прийнятті до ОМС присвоюються ранги посадових осіб місцевого самоврядування в межах відповідної категорії посад.

Згідно із визначеною у ст. 14 Закону № 2493 класифікацією передбачено сім категорій посад в ОМС залежно від рівня органу (наприклад, міська, сільська, селищна рада, їх виконавчі структури) та обсягу повноважень, що покладаються на відповідного керівного працівника чи посадовця ради (наприклад, голова ради, керуючий справами, секретар виконкому, спеціаліст).

У межах цих категорій установлено 15 рангів, що присвоюються особам одночасно з їх обранням (прийняттям) на службу в ОМС або обранням (призначенням) на вищу посаду.

Знаємо, що аналогічні норми були встановлені Законом від 16.12.93 р. № 3723-ХІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 3723) для держслужбовців, які обіймали відповідні посади в держорганах – адже дію цього Закону згідно із Законом № 2493 поширено на посадовців ОМС (в частині, що не суперечить Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону № 2493).

Із набуттям чинності з 01.05.16 р. Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) раніше встановлені норми кардинально змінено. Згаданим Законом визначено, що ранги держслужбовців є видом спеціальних звань. Однак відтепер установлено 9 рангів держслужбовців, а не 15, як було.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Нове
25.11.2024
Складаємо графік відпусток
Кадровики, складаючи графіки відпусток, часто стикаються з певними труднощами. Чимало питань щодо створення цього документа виникає й цього року в умовах воєнного стану карантинних обмежень та широкого застосування дистанційної роботи. Тож розглянемо, що має враховувати кадровик, складаючи графік ві...
05.12.2023
Чому потрібен аудит особових карток працівників
Про аудит трудових книжок, який сприятиме переходу роботодавців на електронне ведення кадрової документації, ми вже писали (див. «Проводимо аудит трудових книжок»). Звісно, такий перехід торкнеться й інших кадрових документів. Тож цього разу поговоримо про особові картки працівників. Про...
05.12.2023
Стажування та проходження практики в установі
Відповідно до ст. 8 Закону від 05.07.2012 № 5067-VI «Про зайнятість населення» кожен має право, поряд з іншим, на професійне навчання, яке реалізується шляхом первинної професійної підготовки, перепідготовки, спеціалізації та підвищення кваліфікації, стажування безпосередньо на робочих м...
Центр сповіщень