Ревізія і контроль повноти виконання положень колдоговору
Ця консультація допоможе керівникам та працівникам економічних і кадрових служб розібратися, як здійснюється перевірка дотримання умов колдоговору щодо оплати праці, здійснення розрахунків між працівниками та роботодавцем та які порушення можуть виявлятись у процесі ревізії діяльності установи.
Насамперед ревізор ознайомлюється зі змістом колдоговору, перевіряє його на наявність усіх зобов’язань і починає перевіряти дотримання умов цього документа, що стосуються питань оплати праці. Адже відповідно до ст. 98 КЗпП оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.
Для перевірки використовуються, зокрема, такі документи:
- колективний договір;
- положення про преміювання;
- штатний розпис, трудові книжки, накази, тарифікаційні списки, графіки роботи та інші документи, на підставі яких здійснюється оплата праці;
- бухгалтерські облікові регістри, а саме: меморіальний ордер № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій», книга «Журнал-Головна»;
- первинні документи: табелі обліку робочого часу, особові рахунки, розрахунково-платіжні відомості, реєстри депонованої зарплати, листи тимчасової непрацездатності тощо;
- форми фінансової та статистичної звітності.
Ревізія щодо дотримання умов колдоговору, що стосуються оплати праці, проводиться за такими напрямами:
- дотримання порядку складання та затвердження штатного розпису;
- наявність фактів утримання понадштатних чи понаднормативних посад працівників (якщо такі нормативи ухвалено в установленому порядку);
- порядок установлення посадових окладів (тарифних ставок), надбавок, доплат, премій, інших заохочувальних та компенсаційних виплат;
- наявність фактів оплати праці за невідпрацьований час;
- дотримання законодавства з оплати праці сумісників та за цивільно-правовими договорами;
- нарахування та виплата допомоги з тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів установи;
- виплата зарплати працівникам за час відпустки;
- наявність фактів несвоєчасних виплат та простроченої заборгованості з оплати праці;
- нарахування індексації грошових доходів населення.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року