Офісна техніка та безпека праці
На сьогодні офісним працівникам не обійтися в роботі без застосування персонального комп’ютера, принтера, мобільного телефону тощо. Як відомо, ці прилади більшою чи меншою мірою впливають на стан здоров’я користувачів. Водночас, щоб уникнути порушень норм законодавства з охорони праці та відповідних штрафних санкцій, роботодавець має створити працівникам безпечні умови. Чому конче потрібно дотримуватися правил поводження з офісною технікою та якими є наслідки порушення цих правил – тема нашої консультації.
Гарантії прав на охорону праці встановлено Законом від 14.10.92 р. № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694). За визначенням ст. 1 цього Закону охороною праці є система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров’я та працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Виконання цієї норми та відповідальність за її порушення покладається безпосередньо на власника, тобто на роботодавця (ст. 13 Закону № 2694). Обов’язком роботодавця є створення на робочому місці в кожному структурному підрозділі умов праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечення дотримання вимог законодавства щодо прав працівників.
Також згідно зі ст. 153 КЗпП на всіх підприємствах, в установах та організаціях мають бути створені безпечні та нешкідливі умови праці.
Трудове законодавство (зокрема, ст. 21, 153 КЗпП) та Закон № 2694 передбачають ще на етапі укладення із працівником трудового договору ознайомлення його не тільки з посадовими обов’язками та розміром його заробітку за виконану роботу, але й з умовами праці. Такі положення мають бути зафіксовані в колективному договорі установи (ст. 7 Закону від 01.07.93 р. № 3356-ХІІ «Про колективні договори і угоди»).
Як передбачено ч. 3 ст. 153 КЗпП, умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови мають відповідати вимогам нормативних актів про охорону праці. Роботодавець повинен повідомити про наявність на робочому місці працівника небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, можливі наслідки їх впливу на здоров’я, про права та пільги, компенсації за роботу в таких умовах.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року